Data publicării:
• Tinerii omorâți de Vlad Pascu, găsiți vinovați pasivi de instanță în cazul accidentului din 2 Mai, pentru că mergeau pe dreapta, nu pe stânga. Dar iată și alți vinovați ceva mai activi
În cazul accidentului din 2 Mai, în care doi tineri au fost spulberați de Vlad Pascu, care conducea haotic, sub influența drogurilor, anchetatorii susțin că vinovate sunt și victimele, care au creat o stare pasivă de pericol.
Magistrații din dosarul lui Vlad Pascu au tras o concluzie ce creează o profundă stupoare: se pare că tânărul care conducea haotic, aflat sub influența substanțelor interzise nu e singurul vinovat de accident, asta deși a lovit în plin un grup de tineri pe care nici nu i-a văzut, a omorât doi din trei adolescenți și a plecat mai departe. Din motivarea deciziei judecătorului de cameră preliminară de la Judecătoria Mangalia, prin care a fost admisă trimiterea în judecată a lui Vlad Pascu reiese că ”producerea accidentului a fost cauzată de un cumul de factori, respectiv conducerea autoturismului de către inculpatul Pascu Matei Vlad, sub influenţa substanţelor psihoactive, cu viteză peste limita legală şi cu încălcarea marcajului ce delimitează carosabilul de acostament, dar şi de deplasarea necorespunzătoare a pietonilor, pe partea dreaptă a acostamentului în direcţia de deplasare, contrar prevederilor art. 72 din OUG nr. 195/2002 (care obligă pietonii la deplasarea pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia de mers, în absenţa trotuarului)”, se arată în încheierea de ședință, confom Fanatik.
Procurorul care a instrumentat cazul indică, pe baza unei expertize realizate la cererea organelor de poliție, că ”pietonii care circulau pe acostamentul drumului DN 39, pe partea dreaptă a sensului de mers, au creat o stare pasivă de pericol”. Expertul a mai apreciat, conform sursei citate, că ”dacă s-ar fi deplasat pe acostamentul din stânga, ar fi dispus și ei posibilități de evitare a accidentului”.
Dar de ce nu avea drumul DN 39 trotuar? Nu sunt vinovați și cei care n-au făcut trotuar? Poate primarul din Limanu, de care țin și Vama Veche și 2 Mai. În 2021, primarul Daniel Georgescu era preocupat să-i interzică lui Florin Cîțu să calce în Vama Veche. În perioada accidentului, avea alte preocupări, cum ar fi perchezițiile de la DNA. Anterior, Nicolae Urdea a avut două mandate. Nici el nu a fost străin de instanțe, dar se pare că a fost străin de infrastructura comunei, de facilități pentru localnici și pentru turiști care, nu-i așa, vin oricum, și cu, și fără trotuar!
Nu sunt vinovați și cei care au proiectat drumul, și cei care l-au semnat, și cei care nu l-au verificat, și cei care nu l-au inspectat, care nu l-au văzut din elicopter sau pe ritmuri muzicale, de la miniștrii Transportului, Turismului, premierii - app. de Florin Cîțu, care s-au plimbat prin Vama Veche?
După moartea celor doi tineri - care acum sunt scoși și vinovați - probabil pentru a fi mai puțin vinovat inculpatul- primarul din Limanu spunea că au proiect dar n-au bani. ”Nu avem finanțare, atâta tot, dar există un proiect cu toate avizele luate, cu studiu de fezabilitate, indicatori tehnico-economici aprobați prin hotărâre de consiliu local, în care se prevede reamenajarea străzii principale din 2 mai, DN 39, zona interioară, se numește Mihail Kogălniceanu, unde e prevăzut cu extinderea trotuarului până la pista de biciclete, la capătul unității militare”, arăta euronews. Se pare că respectivul trotuar ar costa nu mai puțin de 7 milioane de lei!
Și dacă nu sunt bani, de ce nu sunt bani? Și dacă de 3 ani nu sunt bani, primarul ce a făcut, a dormit în papuci sau a dat din coate? Din toți banii care intră prin destinațiile turistice în Limanu, nu sunt bani de un trotuar? Și ministrul Grindeanu ce face? Că doar e drum național, cum protejează șoferii de pericolul pasiv de pe Drumul Național? Și cum a fost posibil ca un asemenea drum să aibă avize și ce mai e necesar? Cum dezvoltăm infrastructura românească, de la Băsescu, Orban și alții de-ai lor, cu astfel de drumuri? Fără acostament, fără protecție pentru șoferi, pentru pietoni, fără o minimă infrastructură pentru toți participanții la trafic? Doar turnăm asfalt scump și tăiem panglici pentru o bucată de beton în mijlocul unui câmp?
Nu sunt oare pasiv vinovați toți?
Dacă e așa, magistrații să-l lase liber pe Pascu pentru circumstanțe atenuante. Pentru că se pare că, spre durerea părinților, mortul e vinovat că n-a citit legislația rutieră înainte să circule liber, pe jos, prin sat, pe stânga!
Vlad Pascu, judecat pentru ucidere din culpă, va primi o pedeapsă între 2 și 7 ani, nu între 15 și 25 de ani ca pentru omor
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News