Eugen Cristian Motriuc, actor al Teatrului Mic din București vreme de trei decenii a plecat dintre noi zilele acestea, lăsând în urmă amintirea unor clipe în care colegii și prietenii săi râdeau până la lacrimi la multe din anecdotele sale, pentru că da, știa ca nimeni altul să aducă bucurie în suflete.
Hunedorean de origine, născut la 10 iulie 1949, Eugen Cristian Motriuc a ales Teatrul Tineretului din Piatra Neamț ca loc în care să își înceapă parcursul teatral. Piatra Neamț face parte din tinerețea mea, declara într-un interviu.
Distribuit prima oară în 1977 în chipul lui Hernandez din spectacolul Pâine amară de Claude Spaark, în regia lui Constantin Dinulescu, montat pe scena Teatrului Național din București, Eugen Cristian Motriuc alege totuși să își continue drumul la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț, în detrimentul Naționalului. Acolo, vreme de peste cinci ani, interpretează cu virtuozitate roluri în spectacole regizate de Alexandru Tocilescu (1978 - Nevestele vesele din Windsor de Willian Shakespeare;1980 - Program special L.B. de Stephen Poliakoff) sau Alexandru Dabija (1979 - Mihai Viteazul de Eugen Mandric şi Paul Findrihan; 1980 - D’ale Carnavalului de Ion Luca Caragiale).
La Teatrul Mic din București este adus în 1983 de Dinu Săraru, iar primul spectacol în care e distribuit, în același an, este celebrul Richard al III-lea de William Shakespeare, montat de Silviu Purcărete. Pe scena Teatrului Mic și a Teatrului Foarte Mic interpretează, timp de trei decenii, peste 20 de roluri, alături de Ștefan Iordache, Olga Tudorache, Leopoldina Bălănuță, Dan Condurache, Mihai Dinvale, Coca Bloos, Vali Seciu, Gheorghe Visu ș.a.
Colaborează, de asemenea, în film cu regizori precum Costa-Gavras (Amen), Sergiu Nicolaescu, Mircea Daneliuc sau Nicolae Mărgineanu, filmul Poarta Albă (2014), regizat de acesta din urmă fiind ultimul său rol pe peliculă.
De la teatru își ia rămas-bun în 2007 cu spectacolul Război cu Troia nu se mai face, în regia lui Florin Călinescu, montat pe scena în care și-a lăsat cea mai bună parte din ani și cel mai mult din suflet, Teatrul Mic.
Teatrul trebuie să doară, scria el într-una din cugetările sale.
Teatrul Mic mulțumește Inspectoratului de Poliție al orașului Brad pentru eforturile depuse și este alături de familia îndurerată, păstrând vie amintirea unei actor, dar mai ales a unui om, care cu greu va putea fi uitat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică
- Motivele care sabotează fericirea, tema zilei la Ultrapsihologie