Peste 80% dintre utilizatorii români de internet au folosit mai des social media în timpul pandemiei de COVID-19, 30% dintre aceștia petrecând până la 10 ore pe săptămână pe rețelele de socializare, conform unui studiu realizat de agenția de digital marketing pentru e-commerce MTH Digital.
În perioada de la începutul pandemiei până acum, 58,4% dintre utilizatorii rețelelor de socializare au menționat că au interacționat mai mult decât de obicei cu reclamele online, în timp ce 41,6% au declarat că nu și-au modificat comportamentul în online. De asemenea, 62,5% spun că au făcut shopping online mai des în această perioadă, în timp ce 37,5% au preferat să facă economii.
Motivele utilizării rețelelor sociale sunt diverse, 90,8% dintre respondenți afirmând că folosesc social media drept o sursă de divertisment și comunicare cu cei dragi, iar 57,5% drept o sursă de informare. Totodată, 22,5% dintre participanții la studiu spun că folosesc social media drept o platformă de shopping online pentru a căuta, verifica și compara produse, iar 40% folosesc rețelele sociale în scop de networking.
Se pare că 90,8% dintre români folosesc telefonul mobil pentru a accesa rețelele de socializare, în timp ce numai 8,3% preferă desktopul sau laptopul. Doar 0,8% dintre respondenți folosesc tableta pentru a accesa social media.
„Faptul că oamenii petrec mai mult timp în social media ne arată că în perioada aceasta creșterea proporțională a bugetelor investite în digital marketing poate genera rezultate mai bune pentru business-urile cu prezență online. Totodată acest lucru este confirmat și de cei 62,5% respondenți ai studiului ce au făcut cumpărături online mai des în timpul pandemiei”, spune Robert Dumitru, Digital Marketing Manager MTH Digital, conform revistabiz.ro.
TikTok, în vârful preferințelor
TikTok-ul a crescut în timpul pandemiei, platforma fiind cel mai des preferată de persoanele participante la studiu. Pe locul al doilea în topul noilor preferințe s-a situat platforma LinkedIn cu 14%, iar locul trei a fost ocupat de Instagram cu 12%. Se pare că în România TikTok are peste 4,1 milioane de utilizatori lunar, din care 2,4 milioane folosesc aplicația zilnic, potrivit BizBrașov.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Pască pufoasă fără aluat
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Candidatul cu șanse maxime la Capitală, după mutarea PSD - PNL. Ciuvică: Înainte, avea șanse minime
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”