1. Pentru fiecare creştere cu 1% a vitezei medii de deplasare, rezultă o creştere cu 4% a riscului de accident cu victime, respectiv cu 3% a riscului unui accident grav.
2. În cazul creşterii vitezei medii, riscul de mortalitate pentru pietonii loviţi frontal de o maşină creşte de 4,5 ori dacă maşina se deplasează cu 65 km/h în loc de 50 km/h. În cazul ciocnirii laterale dintre două maşini, riscul de mortalitate pentru ocupanţii din maşina lovită din lateral este de 85% la o viteză de 65 km/h.
3. Cu cât viteza maşinii e mai mare, cu atât ai mai puţin timp la dispoziţie să opreşti la timp pentru a evita un accident. O maşină mergând cu 40 km/h are nevoie de circa 8,5 metri pentru a opri. O maşină mergând cu 50 km/h are nevoie de circa 13 metri pentru a opri.
VEZI Şofer prins cu 203 km/h pe o stradă din Braşov. Titi Aur: În Danemarca se confiscă maşina. E armă!
4. Într-o situaţie de urgenţă, timpul de reacţie al unui şofer obişnuit este, în medie, de 1,5 secunde. De aceea, pe autostradă se aplică regula celor 2 secunde. Fiecare 10 km/h în plus la viteza de deplasare înseamnă 4,16 metri străbătuţi suplimentar înainte de a apuca să reacţionezi. La viteze mari, participanţii tind să supraestimeze timpul de reacţie pe care îl au la dispoziţie;
5. Un pieton care este lovit de o maşină care circulă cu viteza de 65 km/h are o posibilitate de 4 ori mai mare să moară decât dacă este lovit la 50 km/h; 2.000 de vieţi ar putea fi salvate în fiecare an dacă am putea reduce cu 1 km/h viteza medie pe toate drumurile din Uniunea Europeană.
6. Câmpul vizual al şoferului se îngustează pe măsură ce acesta conduce mai repede. La 130 km/h, şoferul are un unghi vizual de doar 30 de grade, ceea ce înseamnă că poate vedea mult mai puţine pericole.
7. La o viteză de impact de 70 km/h, riscul de rănire fatală este de 16% pentru un ocupant al maşinii şi de 2 ori mai mare (38%) pentru un pieton. La 80 km/h, această probabilitate creşte la 33% pentru ocupanţii maşinii şi la 61% pentru pietoni, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor