Data publicării:
SONDAJ după NOUA structură a anului școlar 2016 - 2017
Anul școlar 2016 - 2017 vine cu schimbări majore atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat în dezbatere publică proiectul de ordin de ministru privind structura anului şcolar 2016-2017. Întrebarea care se pune este următoarea: sunteți de acord cu noua structură a anului școlar 2016 - 2017?
Vă invităm să participați la sondajul DC NEWS și să ne spuneți dacă sunteți de acord cu noile modificări. În secțiunea 'comentarii' ne puteți spune ce ar trebui schimbat. Sondajul vine în contextul în care, pe Facebook, un număr foarte mare de profesori au reacționat în urma articolului publicat joi pe site-ul nostru.
ȘCOALA ALTFEL
Cea mai importantă noutate este extinderea programului naţional „Şcoala altfel" la o durată de 8 zile, în două etape distincte: la începutul anului şcolar (12-14 septembrie) şi în interiorul anului şcolar, pe durata a 5 zile consecutive, la alegerea unităţilor de învăţământ. Prima etapă (12-14 septembrie 2016) este destinată acomodării elevilor şi a profesorilor cu programul şcolar şi cu procesul de predare-învăţare.
[citeste si]
A doua etapă presupune alocarea a 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar, în urma unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor. Astfel, în funcţie de ciclurile de învăţământ şcolarizate, unităţile de învăţământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie - 2 decembrie 2016, 27 februarie - 31 martie 2017 şi 15 mai - 9 iunie 2017 (învăţământul preşcolar şi primar), respectiv 17 octombrie - 2 decembrie 2016, 27 februarie - 31 martie 2017 şi 15 mai - 9 iunie 2017 (învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal).
Metodologia de organizare şi desfăşurare a programului „Şcoala altfel" va fi elaborată de Ministerul Educaţiei şi aprobată separat, prin ordin de ministru, după ce în prealabil va fi supusă dezbaterii publice. Obiectivul major al documentului este acela de a genera coerenţă, la nivel naţional, şi o mai bună organizare a programului, în spiritul educaţiei nonformale.
Intervalul aferent programului „Şcoala altfel" nu coincide cu perioada în care se susţin tezele semestriale. Acestea vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare cu cel puţin două (2) săptămâni înainte de finalul semestrului. Olimpiadele şi concursurile şcolare naţionale vor fi organizate în perioada vacanţei de primăvară (19 - 30 aprilie 2017). În acest mod, elevilor olimpici li se oferă posibilitatea de a participa la activităţile din cadrul programului „Şcoala altfel".
35 de săptămâni de cursuri
Potrivit proiectului propus, anul şcolar 2016-2017 are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare, şi se structurează în două semestre: semestrul I (12 septembrie 2016 - 3 februarie 2017) şi semestrul al II-lea (13 februarie 2017 - 23 iunie 2017). Ziua de 15 septembrie este dedicată festivităţilor pentru deschiderea anului şcolar 2016-2017.
Perioadele de cursuri sunt următoarele: 12 septembrie - 16 decembrie 2016, 9 ianuarie - 3 februarie 2017, 13 februarie - 14 aprilie 2017 şi 2 mai - 23 iunie 2017. Vacanţele elevilor sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (17 decembrie 2016 - 8 ianuarie 2017), vacanţa de primăvară (19 - 30 aprilie 2017) şi vacanţa de vară (24 iunie - 10 septembrie 2017). De asemenea, în săptămâna 29 octombrie - 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 2 iunie 2017, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 16 iunie 2017.
[citeste si]
În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri. Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare judeţene vor marca prin manifestări specifice, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei şcoli, zilele de 5 octombrie (Ziua internaţională a educaţiei), 5 iunie (Ziua învăţătorului) şi 1 iunie (Ziua copilului).
În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare judeţene pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar. Acestea se pot aproba numai în măsura în care se asigură cele 169 de zile de cursuri prevăzute în ordin, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale organizate în sistemul naţional de învăţământ.
Proiectul de ordin privind structura anului şcolar 2016-2017 este supus dezbaterii publice în perioada 23 iunie - 4 iulie 2016. Toţi cei interesaţi sunt invitaţi să transmită propuneri de îmbunătăţire pe adresa de e-mail [email protected].
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News