Data actualizării:
Data publicării:

SCANDAL avion Tarom. Cum s-a evitat o tragedie de PROPORȚII - Culisele zborului când îți dai viața pe mâna echipajului

Autor: Anca Murgoci | Categorie: Stiri
WhatsApp
Avion FOTO AGERPRES
Avion FOTO AGERPRES

A fost scandal monstru într-un avion al Tarom, după ce o pasageră din Maroc a pus în pericol 150 de oameni care își încredințaseră viața echipajului de zbor.

Familia care a produs scandalul se aşezase pe locurile din dreptul uşii de urgenţă, deşi nu avea bilete acolo. Când li s-a cerut să se mute la locurile lor, pasagera în cauză a devenit agresivă.

Ieșirile de urgență pot salva viețile pasagerilor, în caz de vreo nenorocire, dacă există o colaborare perfectă între echipaj și oamenii care stau pe respectivele locuri. Din acest motiv, pasagerii care stau lângă acestea trebuie să vorbească limba engleză sau română, să asiste echipajul de cabină în timpul unei evacuări de urgenţă, să înţeleagă comenzile şi să ofere informaţii echipajului şi celorlalţi pasageri în timpul evacuării, să fie apţi fizic pentru a putea deschide ieşirea de urgenţă. Acestor oameni li se explică foarte clar, înainte de zbor, ce au de făcut.

Pasagera care a provocat scandalul din avion nu a respectat nicio regulă: nu stătea pe locul care i-a fost alocat, a refuzat să prezinte documentele, nu știa nici engleză sau română și, în plus, a scuipat echipajul de cabină. Din acest motiv, pentru ca pasagerii să nu fie puși în pericol în timpul zborului, s-a intervenit, echipajul de cabină acționând conform procedurilor. Când te urci într-un avion, trebuie să respecți regulile de securitate. Când cineva este recalcitrant, se poate ajunge la lucruri teribile în timpul zborului, inclusiv la pierderi de vieți omenești. 

Pasagera și familia sa au încălcat grav următoarele reguli pe care este bine să le știm cu toții înainte de a privi imaginile din avionul Tarom în care se aud doar urlete:


1. La ieșirile de avarie trebuie să stea doar persoane valide care cunosc limba engleză și limba națională a companiei de zbor în cauză.


2. Este total interzisă blocarea sau obturarea spațiului din dreptul acestor ieșiri de avarie cu bagaje, obiecte, haine etc ceea ce în cazul de față s-a întâmplat! Să nu uităm cazul rușilor care au luat foc la aterizare, iar pasagerii au ieșit cu bagaje din avionul în flăcări, lucru care a condus la moartea unor pasageri și a unui steward. De ce? Pentru că oamenii care au vrut să-și salveze bagajele au îngreunat și întârziat evacuarea.

3. Refuzul de a sta la locul indicat de stewarzi, însoțit de refuzul de a prezenta tichetul de îmbarcare pentru verificarea locurilor, este cauza de refuz la îmbarcare din partea echipajului avionului comunicat la sol de către comandantul avionului conform regulamentelor EASA.

4. Refuzul de a se legitima prin prezentarea pașaportului către agentul de securitate Tarom, coroborat cu scuiparea lui, se consideră, conform normelor interne și internaționale, ca fapta gravă ce trebuie comunicată comandantului și poliției de frontieră care dispun evacuarea imediată cu mijloacele de forță din dotare.

Pasagerii de acest gen sunt denumiți internațional pasageri periculoși și tratați ca atare


În anume situații, comandantul și copilotul au obligația de a nu părăsi cabina de pilotaj și de a închide ușa de acces, iar comunicarea se face cu solul doar prin radio.

După modul de desfășurare a acțiunii, părea fi premeditat urmând scenariul clasic. Unii provoacă scandalul, apoi cer ajutor celorlalți pasageri, testând capacitatea de răspuns a companiei și serviciilor specializate. Împotrivirea la acțiunile legale și legitime se sancționează conform legii cu amendă și interzicere tranzit etc.

Obligația pasagerilor considerați "disruptive passagers" este de a se conforma de îndată solicitărilor agenților de securitate, poliției de frontieră și altor organe ale statului abilitate în acest sens.

Legea se respectă și nu se comentează în avion unde un echipaj este RESPONSABIL de viața a sute de oameni


În America, cel puțin o dată pe săptămână are loc un caz similar. Acolo se folosesc arme, electroșocuri, sprayuri paralizante și ajungi și la închisoare până se lămurește situația. De ce? Pentru că 150 - 300 oameni își încredințează viața în mâinile unui echipaj, a spus jurnalistul Val Vâlcu, fiind extrem de important nu doar ce face pilotul, ci și colaborarea dintre echipaj și pasager. Echipajul are răspundere totală în cazul zborului și, implicit, trebuie să aibă și dreptul de a respinge un pasager dacă i se pare ceva suspect. Vorbim despre o situație specială în care cei care au răspunderea vieții unor oameni au drepturi speciale. După accidentele aviatice din ultimii ani, s-a văzut ce important este echipajul de zbor. 

Cum să încredințezi viața a 150 de oameni, cum a fost cazul de față, unor pasageri cu care nu se poate coopera, care nu cunosc limba și sunt recalcitranți? Val Vâlcu subliniază faptul că este extrem de important ca pasagerii să respecte regulile companiei. Faptul că femeia care a scuipat nu ar fi înțeles că trebuie să-și prezinte actele în avion... e greu de crezut din moment ce la îmbarcare a înțeles acest lucru.

În altă ordine de idei, pot fi provocări care testează reacția pasagerilor, iar românii sunt renumiți prin faptul că le lipsește solidaritatea, mai degrabă se pun de partea unor străini decât să fie solidari cu conaționalii. Pe Facebook se aduc reproșuri TAROM care, în acest caz, a procedat corect. Am fi putut avea o tragedie, cu 150 de morți, dacă regulile nu ar fi fost respectate. Ar trebui să fim solidari și să aplaudăm reacția echipajului care a evitat o nenorocire. Și mai bine... să înjurăm pe Facebook decât să murim zdrobiți deoarece X sau Y nu cooperează, urlă, țipă, scuipă și blochează ieșirile de urgență.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel