ȘANSA ROMÂNIEI după un eșec. Chirieac, întrebare pentru Adina Vălean: RĂSPUNSURI-CHEIE
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrada Oana
WhatsApp
Adina Vălean FOTO AGERPRES
Adina Vălean FOTO AGERPRES
Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a răspuns la una dintre cele mai importante întrebări privind infrastructura, adresată de analistul politic Bogdan Chirieac.     

Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a făcut declarații, marți, la dezbaterea online „Upgrade Romania - Planul de repornire a economiei la 6 luni de criză pandemică”, vizavi de infrastructură. 

Analistul politic Bogdan Chirieac i-a adresat comisarului european Adina Vălean „o întrebare relativ simplă”, dar nu înainte de a expune situația cu care s-a confruntat România în ultimele trei decenii. 

„România a eșuat în 31 de ani în materie de infrastructură, pur și simplu. Deși au existat bani europeni, acum avem șansa a peste 80 de miliarde de euro bani cash de cheltuit și o parte importantă dedicată infrastructurii”, a afirmat analistul politic Bogdan Chirieac.

Chirieac, întrebare pentru Adina Vălean

Bogdan Chirieac a întrebat-o apoi pe Adina Vălean dacă „nu există nicio posibilitate să fim ghidați în proiectele de infrastructură direct de la Bruxelles? Administrația din România nu reușește. E foarte bună la promisiuni, la studii de fezabilitate, dar nu reușim să facem un contract care să fie dus la bun sfârșit. Apar nu știu ce cheltuieli pe parcurs, se întâmplă ca la Autostrada Transilvania că firma constructoare era mai bine plătită când stătea, decât când lucra. Putem face ceva? Putem debloca lucrurile în mod real?”.

Adina Vălean: Există o explicație a cercului vicios 

Comisarul european pentru Transporturi a afirmat că, în opinia sa, „le putem debloca cu voință politică și cu lecțiile învățate. Atât cât am interacționat cu factorii de răspundere din Ministerul Transporturilor, de la preluarea mandatului meu, am văzut că sunt lecții învățate”.

Există o explicație a cercului vicios în care ne-am învârtit și nu arăt cu degetul într-o direcție sau alta. Există bani, există înțelegerea fenomenului și cu puțină determinare și planuri bine făcute... La Bruxelles nu facem micro-management pe proiecte, dar urmărim indicatorii de realizare. Ne adaptăm. La noi e situația care e, dar în general proiectele de infrastructură de pe coridoarele europene au întârzieri în toate statele membre pentru că sunt mari, costisitoare”, a precizat Adina Vălean. 

Problemele sunt, în general, legate de birocrații locale: acordarea de aprobări de mediu ș.a.m.d. Am propus o legislație la nivel european pentru a ușura aceste proceduri. De asemenea, am introdus și ca parlamentar, dar și în rolul de Comisie, ideea de a sprijini capacitatea administrativă a statelor membre cu consultanță, dacă o cer. Nu putem cu forța”, a mai spus Adina Vălean. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel