Recenziile false de la produsele online, anchetate de autorități
Autoritățile britanice investighează dacă Amazon și Google au călcat strâmb în legătură cu recenziile online.
Conform The Guardian, Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie verifică dacă Amazon și Google au încălcat legea consumatorilor prin inacțiunea față de recenziile false de pe site-urile web pe care le dețin, s-a anunțat vineri.
„Investigăm presupunerile cum că Amazon și Google nu au depus suficient efort pentru a preveni și chiar șterge comentariile produselor pentru a-i proteja pe consumatori și pe comercianții onești”, a transmis directorul executiv al autorității, Andrea Coscelli. „Îngrijorările noastre sunt pentru milioane de clienți online care ar putea fi induși în eroare de recenzii false și care ar putea să-și cheltuie banii doar pe baza acestor recomandări”.
Directorul a adăugat că nu este drept pentru comercianții onești care nu folosesc astfel de metode înșelătoare ca alte afaceri să-și cumpere recenziile de 5 stele sau nota 10.
Un purtător de cuvânt al Amazon a transmis prin email că compania își dedică „resurse semnificative pentru a preveni recenziile false sau care încurajează în mod nedrept achiziția unui produs” de pe platforma lor, adăugând că firma se asigură întotdeauna că un comentariu reflectă adevărata experiență a unui utilizator în raport cu produsul. „Vom continua să ajutăm CMA cu investigația și indicăm către confirmarea autorității că nicio dovadă nu a fost găsită împotriva companiei noastre”.
Reprezentanții Google au răspuns la rândul lor, explicând că firma are politici stricte care obligă ca recenziile să fie bazate pe experiențe reale. „Când găsim astfel de încălcări, acționăm – de la scoaterea conținutului abuziv de pe platformă la dezactivarea conturilor utilizatorilor”, au transmis reprezentanții companiei tehnologice.
Odată ce pune capăt investigației, instituția britanică poate să acționeze împotriva companiilor în cazul în care se dovedește că Amazon sau Google au încălcat într-adevăr legislația britanică. Acțiunile se întind de la promisiuni din partea acestor companii că vor schimba felul în care abordează problema până la aducerea lor în fața instanței. Deocamdată, CMA nu a ajuns la o concluzie în această speță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News