Rămânem fără cafea. Criză mondială: cercetătorii caută soluția
Autor: DCNews Team
cafea
Schimbările climatice vor înjumătăți producția de cafea. Japonia și America colaborează pentru secvențierea genomului cafelei.

Predicțiile estimează că, din cauza schimbărilor climatice, zona optimă de cultivare a cafelei se va reduce la jumătate până în 2050. Ca urmare, au fost numeroase studii care urmăresc să îmbunătățească rezistența și capacitatea de dezvoltare a arborelui de cafea în condiții meteorologice considerate extreme pentru această specie.

În 2017, geneticienii de la Universitatea Davis din California (Statele Unite) au făcut publică prima secvență genomică publică a cafelei Arabica (Coffee arabica), principala specie cultivată în lume pentru producția de cafea, care asigură 70% din producția mondială.

Soiuri de cafea de înaltă calitate și rezistente la boli

Acum, cercetătorii din același centru au dat publicității o nouă secvență genomică a acestei varietăți de cafea. Acesasta a fost publicată pe Phytozome.net, baza de date publică pentru genomică comparativă, coordonată de Departamentul de Energie Joint Genome Institute din Statele Unite. Acest site oferă acces deschis pentru oamenii de știință și amelioratorii din întreaga lume.

Juan Medrano, genetician la Colegiul de Științe Agricole și Mediu de la Universitatea din Davies și co-cercetător al studiului, a explicat că această nouă secvență a genomului conține informații esențiale pentru dezvoltarea unor soiuri de cafea de înaltă calitate și rezistente la boli, care se pot adapta schimbărilor climatice care ar putea amenința producția globală de cafea în următorii 30 de ani.

Lansarea noii secvențe este, de asemenea, semnificativă pentru California, unde plantele de cafea sunt cultivate pentru prima dată în ferme comerciale și o nouă industrie a cafelei este în plină dezvoltare.

Interes deosebit pentru grupul Suntory

Finanțarea proiectului de secvențiere, însă, a fost asigurată de grupul Suntory, prin intermediul Suntory Global Innovation Center Limited, cu sediul la Kyoto, Japonia. Secventierea C. arabica a fost de un interes deosebit pentru grupul Suntory, al cărui portofoliu include și un număr de branduri de cafele și băuturi pe bază de de cafea, comercializate in Japonia.

"Anticipăm că analiza funcțională a genelor identificate prin secvențierea C. arabica va conduce la dezvoltarea unor soiuri de cafea rezistente la boli, cu caracteristici alimentare și aromă îmbunătățite", a declarat Yoshikazu Tanaka, director general senior al Suntory Global Innovation Center Limited. "Grupul Suntory va continua eforturile de cercetare și dezvoltare pentru a identifica formule și materii prime pentru crearea de băuturi pe bază de cafea care au o valoare adăugată mai mare, cu accent pe siguranță, securitate și bun gust", a mai spus Tanaka.