Trenurile internaţionale de mare viteză care leagă Paris de Amsterdam au pornit in această săptămână alimentate cu electricitate dintr-un inovator tunel solar. Energia verde provine de la cele 16.000 de panouri solare amplasate pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi (aproximativ opt terenuri de fotbal), deasupra tunelului de 3,5 kilometri de care traversează Antwerp, Belgia.
autor: Bianca Iacob
Panourile solare produc 3.300 megawati, ceea ce ar fi de ajuns să alimenteze cu energie 4.000 de trenuri pe an.
„Prin utilizarea energiei electrice generate, am elimina pierderile de energie şi costurile de transport“, a spus Steven De Tollenaere de la Enfinity, compania care se ocupa de proiect.
Motoarele „Trenului verde“, cum a fost numit, au fost conectate la sursa de energie solară montată de a lungul liniei. Energia produsă este suficientă pentru iluminat şi pentru semnalele trenului, a declarat Frederic Sacre, purtătorul de cuvânt al Infrabel, compania care administrează reţeaua feroviară,.
Compania speră ca proiectul, care costa 12 milioane de lire, va fi extins în SUA, cu toate acestea, nu există planuri de a introduce infrastructura solară în Marea Britanie deoarece recentele reduceri de stimulente financiare au făcut astfel de proiecte neviabile.
Bart van Renerghem din Enfinity, a declarat pentru Sky News: „Se pare că guvernul britanic este mult mai preocupat de trezorerie decât de mijloacele şi obiectivele pe termen lung de reducere a carbonului pe care le avem. Personal, cred că este pe termen scurt“.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol