Motivele investigațiilor
Comisia Europeană, organismul executiv al UE, suspectează că cele trei companii ar putea încălca Legea piețelor digitale (DMA), o nouă legislație care vizează crearea unui mediu digital mai echitabil și mai competitiv. Investigațiile se vor concentra asupra a trei aspecte principale:
- Obligația firmelor tech de a permite aplicațiilor să comunice liber cu utilizatorii și să încheie contracte directe cu ei.
- Oferirea unei libertăți reale de alegere de către companii pe dispozitivele lor, ceea ce ar însemna permiterea schimbării aplicațiilor implicite (browser, motor de căutare).
- Obligația companiilor de a oferi transparență privind modul în care utilizează datele personale ale utilizatorilor și de a nu-și favoriza propriile produse și servicii în detrimentul concurenților.
Apple:
Este suspectată de a nu permite aplicațiilor să comunice liber cu utilizatorii și să încheie contracte cu ei.De asemenea, este investigată pentru a nu oferi utilizatorilor suficientă libertate de alegere, de exemplu, obligându-i să utilizeze browserul Safari și motorul de căutare Google pe dispozitivele iOS.
Meta:
Este investigată pentru a nu oferi utilizatorilor o transparență suficientă cu privire la modul în care utilizează datele lor personale.De asemenea, este suspectată de a favoriza propriile produse și servicii în detrimentul concurenților.
Alphabet (Google):
Este investigată pentru a nu oferi utilizatorilor o transparență suficientă cu privire la modul în care utilizează datele lor personale.De asemenea, este suspectată de a favoriza propriile produse și servicii în detrimentul concurenților, de exemplu, prin pre-instalarea aplicațiilor Google pe dispozitivele Android.
Toate cele trei companii au negat orice abatere și au declarat că vor coopera cu investigațiile Comisiei Europene.
Investigațiile lansate de Comisia Europeană sunt un semnal puternic că UE este determinată să combată practicile anticoncurențiale în sectorul tehnologic. Dacă vor fi găsite vinovate, companiile ar putea primi amenzi de până la 10% din cifra lor de afaceri globală anuală și ar putea fi obligate să-și schimbe practicile de afaceri.
Investigațiile ar putea avea un impact pozitiv semnificativ asupra consumatorilor europeni, oferindu-le mai multă libertate de alegere, prețuri mai competitive și o mai mare protecție a datelor personale.
Investigațiile lansate de UE vin într-un moment crucial pentru reglementarea digitală. O serie de țări din întreaga lume adoptă legislații similare DMA, având ca scop crearea unui mediu digital mai echitabil și mai transparent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cod Galben de averse, grindină și vânt. Zonele vizate
- Am discutat cu Ioana Fotache, sociolog, despre Nemo, persoana non-binară care a câștigat Eurovision. Tu știai cum trebuie să vorbești persoanelor cu acest gen?
- „Poarta către Infern” din Siberia se deschide. De ce ar trebui să ne îngrijoreze
- Zodia care nu are timp nici să respire în săptămâna 13 - 19 mai. Daniela Simulescu: Vă fac o recomandare / Video
- România, lovită de un ciclon. Elena Mateescu, ANM: Vorbim de temperaturi minime destul de coborâte, lapoviță și ninsoare
- Serialul turcesc “O dragoste” va fi difuzat în fiecare luni și marți, iar “Vinovați de iubire”, de miercuri până vineri, la Kanal D
- Rareș Bogdan și-a prezentat noul ceas rusesc. Cât a costat noua achiziție
- Boala care crește riscul de AVC de 8 ori, iar de infarct de 10 ori. Cristina Pricop, Public Affairs Head Sanofi România: O maladie banală omoară, indirect, prin niște comorbidități care duc la deces
- Tun imobiliar, dus la alt nivel de Valentin Resmeriță, candidat PNL la Primăria Focșani. E de noaptea minții o asemenea tranzacție! Își va trece tot orașul în proprietatea sa?
- Problema foarte gravă cu care ne vom confrunta în curând. Cătălin Radu (Bristol Myers Squibb România): Pandemia de Covid va fi un element mărunt / video