Peste 5000 de obiecte extraterestre descoperite de NASA în 4 ani. Câte sunt planete
Autor: Florin Răvdan
Sursa: Pexels
TESS, satelitul care scrutează cerul pentru descoperirea unor posibile lumi extraterestre, a atins o cifră impresionantă a descoperirilor.

Sunt peste 5000 de "obiecte de interes", aşa cum le numeşte TESS, descoperite în ultimii 4 ani. Asta în condiţiile în care în primii trei ani, TESS identificase doar 2400 de astfel de obiecte.

"Anul trecut, pe vremea asta, TESS găsise doar puţin peste 2400 de obiecte, dar azi numărul este dublu. Cred că vom vedea alte mii în anii ce vor urma", a declarat Michelle Kunimoto, doctorand la MIT, conform space.com

Până acum, 176 de obiecte au fost confirmate ca fiind planete, de la lansarea lui TESS în 2018. Telescopul Kepler, prin comparaţie, a identificat 2000 de obiecte care ar fi putut fi planete, dar niciuna nu a fost confirmată.

TESS a descoperit, printre altele, şi un set de cinci planete care se orbitează ritmic, o planetă pe care ar putea exista nori de apă, dar şi planete care vor fi înghiţite de stelele din vecinătate.

Semnale radio nemaiauzite până acum ajung pe Pământ

Sciencealert.com transmite că pe planeta noastră ajung unde radio nemaiauzite până acum, iar sursa lor este la 4000 de ani lumină distanţă. La fiecare 18 minute şi 18 secunde, timp de 30 până la 60 de secunde, semnalul pulsează luminos, fiind unul dintre cele mai luminoase obiecte pe cerul unde radio de frecvenţă joasă. Astronomii spun că semnalul nu corespunde niciunui obiect cunoscut.

"Acest obiect, denumit GLEAM-X J162759.5-523504.3, a apărut şi dispărut de mai multe ori în timpul observaţiilor făcute de noi. Nu ne aşteptam la asta. A fost cumva înfricoşător, ca astronom, să văd aşa ceva, pentru că nu există nimic cunoscut pe cer care emite astfel de semnale. Şi este extrem de aproape de noi, la doar 4000 de ani lumină. Din punct de vedere galactic, e în curtea noastră", a declarat Natasha Hurley-Walker, astronom la Centrul Internaţional pentru Cercetare Radio-Astronomică din Australia.

Cercetătorii sunt de părere că semnalul ar putea fi emis de unul din două lucruri, ambele stele moarte. Fie este vorba de o stea neutronică ultra-magnetică, numită magnetar, fie despre o pitică albă, deşi asta este mai puţin probabil. Dacă ar fi vorba de prima stea numită, atunci ar fi prima dată când omenirea detectează un magnetar cu perioade de pulsaţii de lungă durată.

VEZI MAI MULTE AICI