Întrebat, miercuri, de jurnaliști, cum va putea pleca în străinătate un român, de joi, când intră în vigoare certificatul COVID, dacă el încă nu âl deține, Arafat a spus că va exista o perioadă de tranziție.
„Există perioadă de tranziție în care poate să plece așa cum se pleca și până acum, adică cu certificatele pe care le au cetățenii. Este o perioadă de tranziție până la momentul în care va fi obligatoriu”, a spus Raed Arafat.
Potrivit acestuia, condițiile pentru fiecare stat unde se dorește să se călătorească se găsesc pe site-ul MAE. De asemenea, documentul de vaccinare din România, testul sau faptul că s-a trecut prin boală rămân valabile în această perioadă de tranziție, la fel ca și până acum.
De la 1 iulie va fi disponibil certificatul verde pentru COVID-19. Acesta se descarcă de pe site-ul: certificat-covid.gov.ro. Cei care întâmpină dificultăţi se pot adresa unui call center. La frontieră se scanează codul QR conţinut de fiecare certificat, transmite Mediafax.
STS explică modul în care va funcționa portalul pentru certificatele digitale COVID
Portalul de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie, anunță reprezentanții STS.
Potrivit STS, specialiștii care au dezvoltat sistemul informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile ordonanței de urgență a Guvernului României.
Reprezentanții STS au câteva precizări pentru persoanele care intenționează să-și descarce certificatul COVID.
„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanții STS.
Pentru informații privind emiterea și utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Pască pufoasă fără aluat
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Ce nu știai despre praful din Sahara. „Călătoria“ de mii de kilometri datorită căreia se dezvoltă pădurea amazoniană
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol
- Cum te autosabotezi fiind negativist. Psiholog: „Aoleu, dacă pățesc ceva? Nu o să fii niciodată fericit!”
- Cozi la spălătorii din cauza prafului saharian. E vreun pericol sau e doar un moft?
- E salvarea dependenților! „Am un comportament pe care vreau să-l elimin, nu pot, așa că optez la această metodă”