Perioadă de tranziție până când certificatul COVID devine obligatoriu
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, dr. Raed Arafat, a declarat, miercuri, că va exista o perioadă de tranziție în care se va putea pleca în străinătate la fel ca și până acum, până când va deveni obligatoriu certificatul COVID.
Întrebat, miercuri, de jurnaliști, cum va putea pleca în străinătate un român, de joi, când intră în vigoare certificatul COVID, dacă el încă nu âl deține, Arafat a spus că va exista o perioadă de tranziție.
„Există perioadă de tranziție în care poate să plece așa cum se pleca și până acum, adică cu certificatele pe care le au cetățenii. Este o perioadă de tranziție până la momentul în care va fi obligatoriu”, a spus Raed Arafat.
Potrivit acestuia, condițiile pentru fiecare stat unde se dorește să se călătorească se găsesc pe site-ul MAE. De asemenea, documentul de vaccinare din România, testul sau faptul că s-a trecut prin boală rămân valabile în această perioadă de tranziție, la fel ca și până acum.
De la 1 iulie va fi disponibil certificatul verde pentru COVID-19. Acesta se descarcă de pe site-ul: certificat-covid.gov.ro. Cei care întâmpină dificultăţi se pot adresa unui call center. La frontieră se scanează codul QR conţinut de fiecare certificat, transmite Mediafax.
STS explică modul în care va funcționa portalul pentru certificatele digitale COVID
Portalul de pe care cetățenii români sau străini își pot genera certificatele digitale UE privind COVID este pregătit pentru lansarea din 1 iulie, anunță reprezentanții STS.
Potrivit STS, specialiștii care au dezvoltat sistemul informatic, au făcut ultimele optimizări, în conformitate cu prevederile ordonanței de urgență a Guvernului României.
Reprezentanții STS au câteva precizări pentru persoanele care intenționează să-și descarce certificatul COVID.
„Certificatul este gratuit. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail. La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări”, au explicat reprezentanții STS.
Pentru informații privind emiterea și utilizarea certificatelor, a fost deschis un call center la numărul de telefon 021.414.44.25. De asemenea, certificatul poate fi obținut pe hârtie prin intermediul primăriei, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News