Data actualizării:
Data publicării:

Părinți de succes: Efect negativ al creșterii volumului de teme pentru acasă

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp

Elevii se văd confruntați cu situația de a face din ce în ce mai multe teme pentru acasă, însă există riscul ca ei fie să nu le mai facă, fie să le copieze de la un coleg care a avut timp să le facă, atrage atenția profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară de la Universitate București, doctor în Științe ale Educației.

Analizând subiectul "temele pentru acasă", profesorul universitar Pânișoară susține că "impactul unei gestionări ineficiente a temelor pentru acasă poate să ducă la o relație tensionată între părinte și copil ori poate să îl facă pe acesta din urmă să își piardă motivația pentru a învăța", ceea ce ar echivala cu un efect invers față de cel așteptat prin rezolvarea temelor pentru acasă.

Expertul în Educație afirmă că nu ar trebui să se renunțe la temele pentru acasă, însă avertizează că există undeva un ciclu al escaladărilor care face ca volumul acestora să crească, deși "există și un efect pervers al acestui lucru: profesorii dau din ce în ce mai multe teme, iar elevii nu le mai fac!". 

Părinți de succes. Violența la școală, fenomen îngrijorător care nu trebuie ignorat

"Vinovații" pentru această situație sunt, în opinia profesorului, două surse de tensiune: părinții și cadrele didactice.

În timp ce părinții cer ca profesorii să dea teme pentru că un astfel de lucru este în ochii lor un indicator că micuțul lor învață, profesorii dau și cât mai multe teme la materia pe care o predau, fără a lua în calcul că, într-un mod similar se comportă și colegii lor care predau respectivilor elevi.

Confruntați cu o astfel de situație, unii dintre elevi aleg calea mai simplă, copiază rezolvarea temei de la un coleg care și-a făcut-o, perspectivă, de altfel inutilă și elevului, și profesorului și părintelui. În consecință, se impune găsirea unei viziuni moderate asupra temelor, mai afirmă profesorul universitar Pânișoară, amintind că cercetătorii de la Universitatea Duke au observat că două ore este un maxim al timpului care trebuie alocat pentru rezolvarea temelor pentru acasă.

Dacă se depășește acest interval, efectul obținut va fi contrar celui urmărit: elevul nu va învăța, nu va fi motivat să învețe, nu-i va plăcea la școală. 

Citește mai multe pe performante.ro

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel