Data publicării:

OMS și UNICEF: Școlile să rămână DESCHISE! "Cea mai distructivă perturbare a educației din istorie"

Autor: Doinița Manic | Categorie: Sanatate
WhatsApp
OMS și UNICEF: Școlile să rămână DESCHISE! / Foto: Pixabay
OMS și UNICEF: Școlile să rămână DESCHISE! / Foto: Pixabay

Toate școlile din Europa și din Asia Centrală ar trebui să rămână deschise, luându-se măsurile de siguranță impuse de pandemie, transmit Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF.

Într-un moment în care milioane de elevi reîncep școala în Regiunea Europeană, unde este dominantă tulpina Delta a SARS-CoV-2, extrem de contagioasă, Biroul Regional al OMS pentru Europa și Biroul Regional al UNICEF pentru Europa și Asia Centrală îndeamnă ca școlile să rămână deschise în condiții de siguranță, adoptându-se măsurile menite să reducă transmiterea virusului.

"Printre aceste măsuri se numără disponibilitatea vaccinului împotriva COVID-19 pentru cadrele didactice și pentru alți angajați din sistemul școlar ca parte a grupurilor țintă în planurile naționale de vaccinare, asigurând totodată vaccinarea categoriilor vulnerabile. De asemenea, trebuie vaccinați copiii în vârstă de minimum 12 ani care suferă de afecțiuni medicale ce îi expun unui risc crescut de a dezvolta simptome severe în cazul îmbolnăvirii de COVID-19; alte acțiuni importante sunt îmbunătățirea mediului școlar printr-o mai bună ventilare a claselor, clase mai mici acolo unde este posibil, distanțare fizică și testarea regulată a copiilor și a personalului.", transmite UNICEF România într-un comunicat de presă.

"Cea mai distructivă perturbare a educației din istorie"

Dr. Hans Henri P. Kluge, Director Regional al OMS pentru Europa, susține că pandemia a provocat "cea mai distructivă perturbare a educației din istorie".

„Pandemia a provocat cea mai distructivă perturbare a educației din istorie. Este așadar vital ca școala să continue cu prezență fizică și fără întreruperi în întreaga Regiune Europeană. Acest lucru este extrem de important pentru educația, sănătatea mintală și abilitățile sociale ale copiilor, ca școlile să continue să îi formeze pe copii pentru a deveni membri fericiți și productivi ai societății”, explică dr. Hans Henri P. Kluge, Director Regional al OMS pentru Europa.

"Copiii și tinerii nu pot risca un nou an"

 

„Pandemia nu s-a terminat. Trebuie să ne implicăm cu toții pentru a ne asigura că școlile rămân deschise la nivelul Regiunii. Copiii și tinerii nu pot risca un nou an în care le este întrerupt procesul de învățare. Vaccinarea și măsurile de protecție ne pot ajuta să nu revenim la cele mai sumbre zile ale pandemiei, când populația a trebuit să treacă prin măsuri de carantină, iar copiii au avut întreruperi în procesul de învățare. Copiii sunt victimele tăcute ale pandemiei, iar copiii cei mai marginalizați sunt printre cei mai afectați. Înainte de COVID-19, copiii cei mai vulnerabili din Regiune fie abandonaseră deja școala, fie mergeau la școală, dar nu învățau în același ritm cu colegii lor. O școală este mult mai mult decât o simplă clădire.

Este un loc în care se învață, se stă în siguranță și se joacă, un loc situat în centrul comunităților noastre. Când școala este închisă, copiii pierd șansa de a învăța și de a-și petrece timp cu prietenii lor, putând fi expuși violenței în familie. Pandemia a înrăutățit o situație care era deja inacceptabilă– trebuie să ne asigurăm că școlile se redeschid și că rămân deschise în condiții de siguranță.”, a afirmat Philippe Cori, Director Regional Adjunct în cadrul Biroului Regional al UNICEF pentru Europa și Asia Centrală.

Recomandările experților

 

Pentru a menține școlile deschise și în siguranță, OMS, UNICEF și UNESCO au adoptat un set de opt recomandări, formulate de experții din cadrul Grupului Consultativ Tehnic (GCT) pentru Regiunea Europeană a OMS, cu privire la școlarizarea pe durata pandemiei de COVID-19. Acestea se adresează celor 53 de state membre din Regiunea Europeană a OMS:

1. Școlile trebuie să fie printre ultimele instituții care se închid și printre primele care se redeschid.

2. Implementarea unei strategii de testare.

3. Asigurarea unor măsuri eficace de reducere a riscurilor.

4. Protejarea bunăstării mintale și sociale a copiilor.

5. Protejarea copiilor celor mai vulnerabili și mai marginalizați.

6. Îmbunătățirea mediului școlar.

7. Implicarea copiilor și a adolescenților în luarea deciziilor.

8. Implementarea unei strategii de vaccinare care să permită copiilor să continue școalare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel