Data actualizării:
Data publicării:

Noi TAXE pentru șoferi, în PNRR. Ghinea: Trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei

Autor: Roxana Neagu | Categorie: Politica
WhatsApp
foto Pixabay/ Noi taxe pentru șoferi, în PNRR
foto Pixabay/ Noi taxe pentru șoferi, în PNRR

Ministrul investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea, a anunțat noi taxe pentru șoferi. 

Alegeri prezidentiale 2024

Noi taxe vor apărea pentru șoferi, pentru transportatori, dar și taxe care să împiedice cumpărarea de mașini vechi. 

”La Transport, vorbim de o schimbare a modului în care se taxează transportul de mărfuri, pentru că-n acest moment, acea rovinietă pentru transportatori nu ține cont și de cât folosești drumul, deci se plătește la fel. (...) Se va aplica o taxă în funcție de cât folosești drumul. Dacă folosești pe distanțe mai lungi și transporți mai multă marfă, plătești mai mult. Și invers. 

În ce privește politica de descurajare a înregistrării mașinilor vechi, este chiar așa, nu este decisă forma în care se va întâmpla acest lucru, dar trebuie să evităm să mai fim cimitirul de mașini vechi al Europei. E o problemă pe care o tot avem.” a spus ministrul Cristian Ghinea, la prezentarea PNRR. ”Trebuie să venim cu măsuri pentru a reduce poluarea” a completat ministrul. 

În PNRR, este precizat despre aceste taxe următoarele: 

”Marile investiții din sistemul de transport, pe care le voi detalia în cele ce urmează, vor fi susținute și de reforma sistemului de taxare - taxare verde, un nou sistem de taxare a drumurilor și promovarea transportului cu zero emisii de carbon.”

- ”Aplicarea unui nou sistem de taxare, în special pentru traficul greu din România, conform principiului „poluatorul plătește”, inclusiv posibile stimulente pentru cei care dețin vehicule cu emisii zero/reduse”. 

- Se mai are în vedere: ”Implementarea principiilor de taxare ecologică; Descurajarea înmatriculării mașinilor mai vechi de 15 ani; Creșterea valorii schemelor de casare pentru vehiculele poluante; Stimulente fiscale prelungite pentru vehiculele cu emisii zero; Suport pentru extinderea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice”. 

Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR) a fost trimis luni, 31 mai 2021, la Bruxelles. Documentul are 1203 pagini și poate fi consultat AICI.

În PNRR, sunt mai multe măsuri angajate care impactează direct românii. Conform documentului menționat, ”piesa de rezistență” este reprezentată de reforme, descrise ca ”transformări esențiale, de la rădăcină”.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel