Muncitorii din industria auto din Coreea de Sud susțin interzicerea autovehiculelor pe benzină și diesel
Opt din 10 lucrători auto din Coreea de Sud susțin interzicerea vânzărilor de vehicule pe benzină și diesel până la jumătatea deceniului următor, conform unui sondaj.
Peste 82% dintre angajații din industria auto a Coreei de Sud cred că vehiculele cu motoare cu ardere internă nu ar mai trebui vândute după 2035, în timp ce aproape 64% spun că ar trebui introdusă o interdicție până în 2030, potrivit sondajului publicat joi de Greenpeace și Uniunea Muncitorilor și Materialelor din Coreea.
Peste 94% dintre respondenți au declarat că sunt de părere că schimbările climatice sunt „extrem de” sau „foarte” grave, o proporție aproape identică fiind de acord că ar cauza daune irecuperabile atât economiei globale, cât și economiei sud-coreene, dacă nu sunt oprite.
Sondajul la nivel național, realizat de The Research Group, o organizație de sondaje, s-a bazat pe răspunsurile a 1.019 lucrători de la Hyundai Motors, Kia și GM Korea.
Președintele ales sud-coreean, Yoon Suk-yeol, s-a angajat să interzică vânzările de vehicule cu motoare cu ardere internă până în 2035, ca parte a angajamentului Coreei de Sud de a deveni stat neutru în carbon până în 2050.
Planul lui Yoon a generat rezistență din partea organismelor din industrie, inclusiv Asociația producătorilor de automobile din Coreea și Asociația de piese auto din Coreea, care au avertizat că termenul pentru tranziția completă la mașinile electrice este nerealist.
Daul Jang, specialist în relații guvernamentale și advocacy Greenpeace Asia de Est, a declarat că rezultatul sondajului a arătat că lucrătorii „gândesc mai progresist decât corporațiile pentru care lucrează”, conform AlJazeera.
Italia scade temperatura din instituții ca să economisescă bani
Parlamentul italian a aprobat miercuri o lege cu măsuri urgente de limitare a creşterii preţului la energie, una dintre acestea fiind scăderea cu două grade a temperaturii în toate clădirile publice pentru a economisi energie, relatează agenţia EFE.
Concret, pe timp de iarnă temperatura interioară în aceste clădiri nu va trebui să depăşească 19 grade Celsius, cu permisiunea totuşi de a o creşte cu cel mult două grade, iar pe timp de vară, când este nevoie de aparatele de aer condiţionat, nu va fi permisă o temperatură sub 27 de grade Celsius, dar tot cu o toleranţă de două grade.
Noua lege mai cuprinde măsuri economice şi sociale menite să ajute populaţia vulnerabilă să facă faţă creşterii preţurilor la energie, care vor costa statul italian circa 8 miliarde de euro, dintre care 5,5 miliarde vor fi destinate măsurilor menite să oprească creşterea accentuată a acestor preţuri.
Italia a demarat în paralel o strategie de reducere a dependenţei sale energetice faţă de gazele naturale, întrucât importă 90% din gazele consumate, 40% provenind din Rusia.
Guvernul condus de Mario Draghi încearcă de asemenea să reducă ponderea gazelor ruseşti în aceste importuri, astfel că a semnat luni cu Algeria un acord pentru sporirea volumului de gaze naturale importate din această ţară printr-un gazoduct care mai traversează Tunisia până în Sicilia, potrivit Agerpres (citește mai mult AICI).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News