Ministrul Educației: România stă mai bine decât "multe alte state europene” la capitolul încadrare în muncă
Cu toate acestea, Ligia Deca mai spune că „mai avem de lucrat la ce se învață în școli și ceea ce cer angajatorii”.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a afirmat, luni, că, potrivit datelor statistice, România stă mai bine decât "multe alte state europene" în ceea ce priveşte încadrarea în muncă a tinerilor.
"Cifrele de angajabilitate ne spun că stăm mai bine decât multe alte state europene pe angajabilitatea tinerilor. De asemenea, în continuare, cei care finalizează învăţământ superior se angajează mai uşor decât cei care finalizează liceul sau care finalizează doar gimnaziul", a spus ministrul într-o conferinţă de presă susţinută la Ploieşti.
Deca a explicat că mai este de lucru în realizarea unei corelări între cerinţele angajatorilor şi ceea ce se întâmplă în şcoală.
"Apropo de potrivirea a ceea ce se întâmplă în şcoală cu ceea ce cer angajatorii, aici, da, mai avem de lucrat, măsurăm, avem chiar un proiect acum finalizat de interconectare a bazelor de date, sistemului informatic integrat de la Ministerul Educaţiei cu baza de date de la ANOFM pentru a vedea ce se întâmplă cu absolvenţii noştri. În plus, am regândit întreg sistemul de învăţământ tehnologic dual, tocmai pentru a aduce companiile alături de noi, pentru că ei spun că nu găsesc personal pregătit, şcolile spun că angajatorii nu sunt suficient de aproape de şcoală ca să se poată face joncţiunea. Joncţiunea se face prin noua rută de învăţământ tehnologic dual şi cu investiţii europene, pentru că este clar că, finanţând 29 de astfel de campusuri integrate în loc de 10, creştem şansele ca învăţământul tehnologic să devină în întregime dual în 2029-2030, aşa cum legea prevede", arată ministrul Educaţiei.
Ligia Deca a făcut şi un apel către familii şi către autorităţile publice locale să lucreze împreună pentru ca toţi copiii să parcurgă anii de şcoală obligatorii.
"Mi se pare foarte important ca toţi elevii să finalizeze numărul de ani de învăţământ obligatoriu, pentru că asta îi va pregăti pentru ce înseamnă economia de mâine. Este clar că o economie de valoare adăugată, o economie spre care tinde România, are nevoie de personal calificat. Este din ce în ce mai complexă pregătirea, chiar şi pentru meseriile pe care până acum le ştiam cu un nivel mai redus de pregătire, se adaugă competenţele digitale, se adaugă o serie întreagă de tehnologii noi, de aceea investim în şcoală şi de aceea este foarte important şi fac apel atât către familii, cât şi către autorităţile publice locale să lucreze împreună pentru ca toţi copiii să parcurgă anii de şcoală obligatorii. Asta le va garanta un viitor şi lor, şi nouă, ca societate. (...) Cred că atunci când instituţiile statului colaborează, şi aici mă refer şi la agenţiile de ocupare a forţei de muncă, şi la inspectorat, şi la Direcţia Generală de Asistenţă Socială, cred că lucrurile se pot preveni. Adică, dacă avem un copil care nu a mers mai departe în clasa a 9-a, îl identificăm în primul an şi dăm consilierea necesară pentru a se orienta către cea mai bună formă de şcolarizare pentru el. Eu cred că aceşti copii pot şi trebuie să fie recuperaţi", a mai declarat ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News