Marek Marzec, soluție pentru dezvoltarea României
Marek Marzec, reprezentant al organizaţiei International Featured Standards (IFS) pentru Comunitatea Economică Europeană (CEE), a declarat că România este la jumătatea Poloniei în privința numărului de afaceri și indică soluția pentru dezvoltarea țării din această perspectivă.
România ar trebui să fie prezentă mai des şi în grupuri mai mari de producători la evenimentele de profil pentru a-şi promova produsele şi, astfel, să vândă pe piaţa internaţională, a declarat, joi, Marek Marzec, reprezentant al organizaţiei International Featured Standards (IFS) pentru Comunitatea Economică Europeană (CEE) şi Polonia.
"Din când în când apar şi probleme, greşeli în legătură cu ceea ce se produce, dar este ceva normal. Acum câţiva ani s-a creat un departament integrat în organizaţie, din care fac parte auditori experimentaţi. Dacă primim o reclamaţie cum că produsul are probleme, chiar dacă are certificare IFS, atunci trimitem auditorilor şi autorităţilor de control informaţii despre situaţia fabricii care produce acel produs. Aceste probleme nu apar foarte des. IFS a devenit un standard internaţional, cu birouri în SUA, America de Sud, Asia. Cea mai mare ţară din regiunea noastră, cu fabrici certificate IFS, este Polonia, dar putem vedea că România este într-o situaţie foarte bună. Dacă, însă, comparăm România cu Ungaria, care este o ţară mai mică, vedem că aici mai este încă loc de dezvoltare. De asemenea, România este la jumătate în privinţa numărului afacerilor faţă de Polonia. Cu potenţialul dvs. ar trebui să fiţi prezenţi în grupuri mai mari la evenimente de profil şi să vă promovaţi produsele pentru a putea vinde pe piaţa internaţională", a afirmat Marzec, într-o conferinţă de specialitate.
Părerea retailerilor, determinantă în crearea standardului
Oficialul IFS a menţionat, totodată, că standardul de bază IFS se raportează în general la alimente, dar este foarte important să fie luat în calcul şi alt tip de produse, precum cele cosmetice, când se vorbeşte despre calitate.
"Cum creăm cerinţele pentru standard? Avem (IFS - n. r.) un comitet tehnic internaţional care discută despre cum trebuie făcute acest cerinţe. Cerem opinia retailerilor. Întotdeauna discutăm şi cu producătorii dacă aceste cerinţe sunt realiste, dacă pot fi îndeplinite în fabrică etc. În final, discutăm cu organismele de certificare, cu auditorii, pentru a şti cum să facă auditul şi cum să comunice cu industria. Operatorii din domeniul alimentar, precum KFC sau Mc Donald's, au devenit tot mai importanţi în acest domeniu şi de aceea cerem şi părerea lor. Cred că standardul IFS este foarte bun şi nu reprezintă o problemă foarte mare în a implementa cerinţele, iar auditurile nu sunt atât de dificile. Standardul de bază este legat de alimente, dar nu este suficient să te raportezi doar pe nivelul fabricii, ci deseori problema depinde şi de furnizorii fabricii, cum ar fi cei de ambalaje, de transport şi logistică, dar şi în ce condiţii este furnizat produsul către clientul final. Alimentele reprezintă un grup de produse principale, dar, în privinţa riscului, produsele de consum, cum ar fi cele cosmetice, sunt la fel importante şi trebuie dezvoltate şi alte standarde", a susţinut Marek Marzec.
Software care indică apropierea de standardul IFS
Acesta a adăugat că, pentru a ajuta noile fabrici care solicită certificare IFS, a fost creat un software special ce poate fi folosit de orice manager de certificare a calităţii, pentru ca fabrica să vadă cât de departe sau de aproape se află faţă de standardul IFS.
O analiză de specialitate, realizată de International Featured Standards, o asociaţie europeană de retaileri, relevă că România este pe locul 4 în topul ţărilor din Europa de Est interesate de calitatea produselor care ajung la raft. Astfel, 213 companii cu produse româneşti au obţinut o certificare europeană în 2017, în creştere cu 6,50% faţă de anul precedent. România este devansată de Polonia, Ungaria şi Cehia.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News