Pentru a obține un beneficiu maxim din conducerea unei mașini electrice, acceleratorul (care nu va mai fi o pedală) controlează atât accelerarea, cât și încetinirea. Apăsarea pedalei face în mod evident ca mașina să accelereze dar ridicarea piciorului face ca mașina să frâneze. Intensitatea frânării va depinde de rapiditatea cu care se abandonează accelerația. La început, se poate simți că frâna de mână a fost trasă accidental.
Într-o mașină convențională, tampoanele de frână se fixează pe un disc metalic, cu frecare transformând energia cinetică a unei mașini de accelerare în căldură care se pierde. Dar, atunci când mașinile electrice încetinesc, motorul electric se transformă într-un generator, recuperând o parte din energia pierdută anterior pentru a completa acumulatorul.
În funcție de cât de multă energie se va permite softului să primească, forța poate fi suficient de puternică pentru a încetini mașina până la zero, ceea ce înseamnă că șoferii nu mai trebuie să folosească pedala de frână pentru a ajunge la o oprire completă.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă