Data publicării:
Parlamentul UK-ului s-ar putea încălzi de la metroul londonez, iar alte instituții s-ar putea încălzi de la canalizare
Metroul londonez, renumit pentru temperaturile ridicate, va deveni în curând o sursă de energie cu emisii reduse de carbon, destinată alimentării unor clădiri emblematice din centrul Londrei, inclusiv Parlamentul și reședința prim-ministrului din Downing Street Nr. 10.
Proiectul, denumit South Westminster Area Network (SWAN), reprezintă o inițiativă guvernamentală revoluționară și una dintre primele rețele de căldură de acest tip din Regatul Unit.
Proiectul SWAN va reutiliza căldura reziduală generată nu doar de metrou, dar și de sistemele de canalizare și de râul Tamisa pentru a încălzi sute de clădiri istorice și instituții din Westminster. „Utilizarea căldurii reziduale a Tamisei și a metroului londonez pentru a alimenta cu energie repere emblematice precum Parlamentul și National Gallery este un exemplu promițător a ceea ce se poate face în materie de încălzire cu costuri reduse și cu emisii scăzute de carbon”, a declarat Miatta Fahnbulleh, subsecretar de Stat în cadrul Ministerului britanic al Energiei.
Proiectul, dezvoltat de o societate mixtă formată din companiile energetice Hemiko și Vital Energi, va implica construirea unei rețele subterane de tuburi prin care căldura va fi distribuită către sistemele de apă și de încălzire din Londra. Lucrările sunt programate să înceapă în 2026, iar rețeaua va deveni complet funcțională până în 2050.
Una dintre principalele beneficii ale rețelei SWAN va fi economia de 75.000 de tone de CO₂ pe an, reducând considerabil pierderile de căldură din zonă și contribuind la obiectivul Regatului Unit de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050. Se estimează că utilizatorii rețelei vor beneficia de facturi cu 40% mai mici decât în cazul pompelor de căldură convenționale, făcând din această sursă de energie o soluție ecologică și economică.
„Acest proiect va reduce poluarea aerului în Westminster și va consolida securitatea energetică a țării”, a adăugat Fahnbulleh. Astfel, SWAN devine un model de pionierat în utilizarea căldurii reziduale pentru crearea unei surse de energie durabile într-o metropolă aglomerată.
Deși lista completă a clădirilor care vor fi conectate la rețeaua SWAN nu a fost încă dezvăluită, traseul său include muzee și instituții de renume, cum ar fi Tate Britain, gara Victoria și celebra Westminster Abbey. Cu o investiție de un miliard de lire sterline, proiectul își propune să transforme complet modul în care clădirile istorice sunt încălzite, eliminând dependența de surse de energie tradiționale și promovând în schimb o alternativă ecologică.
Acest proiect se înscrie în strategia Regatului Unit de a decarboniza complet sistemul său energetic până în 2030, contribuind activ la tranziția energetică a țării. În același timp, proiectul SWAN va crea aproximativ 500 de locuri de muncă, subliniind impactul său pozitiv atât asupra economiei locale, cât și asupra mediului.
Temperaturile din metroul londonez, care depășesc frecvent pragul de 30 de grade Celsius în timpul verii, vor fi astfel redirecționate și utilizate într-un mod eficient, contribuind la reducerea emisiilor de carbon. Potrivit datelor oferite de Transport for London (TfL), căldura intensă resimțită de pasageri în metrou va fi acum transformată într-o resursă valoroasă pentru încălzirea celor mai importante clădiri din centrul Londrei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News