Revista aviatia.ro publică un articol în care pilotul Daniel Matei are o ipoteză asupra cauzelor care au dus la erorile de calcul în depistarea epavei avionului. Potrivit lui Daniel Matei, deși au avut coordonatele corecte, autoritățile nu au știut să le înțeleagă. DC News a apelat la un student de la Aeronave pentru decriptarea mesajului doctorului Radu Zamfir, iar eroarea rezultată a fost de câțiva metri.
Despre așa-zisele coordonate false transmise de către medicul Radu Zamfir sistemului unic de urgență 112, la scurt timp după accidentul aeronavei Britten-Norman BN-2 Islander YR-BNP în Apuseni, s-au scris și discutat mult în ultimele zile. Pilotul Daniel Matei a prezentat o ipoteză privind o posibilă confuzie din partea autorităților și a echipelor de căutare și salvare apărută în conversia coordonatelor geografice, din grade cu zecimale în grade, minute și secunde.
Medicul Radu Zamfir a transmis coordonatele GPS generate de smartphone-ul său. Telefoanele afișează coordonate GPS de tip decimal degrees?grade cu zecimale (gen: 45.450722 24.322443) adică precizie a gradului geografic la nivel de mai multe zecimale. Mai precis cu o eroare de maxim 5 metri. Această eroare este generată doar de gradul de precizie al aparaturii, dar este neglijabilă.
Autorul precizează că un minut pe meridian este egal cu o milă nautică, adică 1,852 km, iar secunda este egală cu aproximativ 30 de metri.
Practic, deși autoritățile au avut coorodatele corecte, acestea nu au fost în stare să le înțeleagă pentru că nu au știut teorie, nu știau chestiuni elementare, respectiv că se pot exprima coordonatele geografice, poziția în mai multe moduri (la fel cum și un număr matematic se poate scrie în mai multe feluri gen 2=6/3-fracție/raport). Poate că dacă ar fi primit coordonatele în sistemul banal, cel cunoscut de mai toată lumea, gen grade+minute+secunde, s-ar fi prins unde să caute, dar pentru că autoritățile au primit coordonatele exprimate ca grade cu zecimale (așa le dau telefoanele mobile), chiar dacă acele coordonate au fost extrem de precise, habar nu au avut ce să facă cu ele. Au avut poziția în față și nu au știut s-o citească.
Autorul se întreabă dacă după primele informații referitoare la prăbușirea avionului s-a gândit cineva să transmită coordonatele către ROMATSA sau AACR, pentru că cei de acolo și-ar fi dat seama și ar fi tradus și retransmis poziția geografică și pe înțelesul incompetenților, iar în acest moment nu am mai fi vorbit de cele două victime.
DC News a apelat la un student de la Facultatea de Inginerie Aerospațială din Politehnică, care are la activ și peste o sută de zboruri cu planorul, pentru a decoda mesajul transmis de doctorul Radu Zamfir. Publicăm calculul studentului, fără a verifica și altă sursă, iar eroarea în depistarea epavei este de câțiva metri.
În navigația aeriană
1° latitudine=60nm(mile nautice)=60*1,842km=111,12km
1` latitudine=1nm=1,852km
1”=30,09 m
N46,189563=46°11`22” EROARE DE 12,842M
Mod de calcul- 0,189563°=11`,37378 0,37378`=22,4268”
0,4268”=12,842m
E22,979410=22°58`46” EROARE DE 3,731M
Mod de calcul- 0,979410°=58,7646` 0,7646`=45,876” 1-0,876=0,124 0,124*30,09=3,731mFiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Semnalul dat de BNR privind economia. Adrian Negrescu: Ce urmează pentru România
- Marea reorganizare din Ministerul Muncii: Sunt mai puțini cu... 7 angajați!
- Hellvig: În urmă cu 25 de ani era un om normal și nimic nu îl recomanda pentru vreo funcție. Dacă ar fi să recomand un model de urmat, el e unul dintre numele care îmi vine în minte
- Plăcintă de mere cu aluat turnat, ca-n Ardeal. Rețeta din moși strămoși
- Infracțiuni economico-financiare, cu prejudicii foarte mari, în care sunt angrenate persoane din funcții publice, din administrația locală, dar și afaceriști. Cms. Neagu Claudiu vine cu dezvăluiri
- Ai avut telefon fix în trecut? Ești bun de plată azi! Avocatul Bărbuceanu îți spune ce să faci în astfel de situații
- Autostrada București - Alexandria. ”Astăzi e nenorocire, cozi kilometrice, mai ales în weekend”. Gâdea și Catana dau asigurări: Se va face. Vă spun două motive
- Județul care a devenit un șantier în ultimii 4 ani. Claudiu Catana: Se lucrează la drumuri, la poduri și la port / video
- Tânărul cu barbă din această fotografie restaurată a avut, la un moment dat, toată România la picioare. L-a sfidat până și pe Regele Carol 1
- Solicitarea CPI de arestare a lui Netanyahu este șocantă, subliniază Chirieac. ”Este pentru prima dată când amestecă victimele cu agresorii”
- Cum ajung părinții să apeleze la meditații pentru copiii lor. Lider sindical: Nu profesorii sunt cei care nu-și fac datoria
- Șoferii nu vor mai avea cum să mintă după accident. UE a luat decizia și se aplică din 9 iulie
- Momente dificile pentru Balanță. Daniela Simulescu: Chiar și așa, amintiți-vă de momentele când ați reușit să o luați de la capăt