Data actualizării:
Data publicării:

Liderii mediului de afaceri se tem de luptele din Marea Roșie. UE ar putea avea propria flotă maritimă

Autor: George Eduard Caramiciu | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa Foto: FreePik Image By frimufilmsa
Sursa Foto: FreePik Image By frimufilmsa

Atacurile asupra unei rute vitale de transport maritim de către rebelii din Yemen, care încearcă să susțină Hamas, sunt susceptibile să genereze repercusiuni în economia globală, cu tarifele de transport dublându-se, pe lângă majorarea taxelor.

Directorii mediului de afaceri au avertizat miercuri că perturbările în transporturile din Marea Roșie cauzate de atacurile Houthi din Yemen ar putea afecta lanțurile de aprovizionare timp de luni și ar putea duce la o penurie de nave cisternă necesare pentru transportul de combustibil.

Atacurile efectuate de miliția Houthi susținută de Iran asupra navelor din regiune începând cu luna noiembrie au încetinit comerțul între Asia și Europa și au alarmat marile puteri.

Houthi susțin că acționează în solidaritate cu palestinienii în contextul războiului Israelului împotriva teroriștilor Hamas din Fâșia Gaza, în urma atacului din 7 octombrie, și au amenințat că vor extinde atacurile pentru a include navele americane, în răspuns la atacurile americane și britanice asupra bazelor lor din Yemen.

Italia dorește ca ceilalți membri ai Uniunii Europene să fie de acord cu crearea unei misiuni de securitate maritimă a UE săptămâna viitoare, astfel încât să devină operațională cât mai curând posibil, a declarat miercuri ministrul de externe italian, Antonio Tajani.

Pe frontul diplomatic, India este implicată în negocieri cu Iranul cu privire la atacuri, a declarat o sursă guvernamentală indiană, adăugând că ministrul de externe al Indiei a fost în Iran săptămâna aceasta pentru discuții cu omologul său, notează The Times of Israel.

Maersk și alte mari companii de transport maritim au instruit sute de nave comerciale să evite Marea Roșie, trimitându-le pe o rută mai lungă în jurul Africii sau oprindu-le până când se poate asigura siguranța navelor.

"Situația este extrem de perturbatoare, deoarece aproape 20% din comerțul mondial tranzitează prin Strâmtoarea Bab el-Mandeb (spre Marea Roșie)", a declarat CEO-ul Maersk, Vincent Clerc.

"Este una dintre cele mai importante artere ale comerțului mondial și a lanțurilor globale de aprovizionare și este blocată în prezent", a declarat el pentru Reuters Global Markets Forum la Davos.

Tarifele de transport au crescut de peste două ori începând cu începutul lui decembrie, potrivit indicelui mondial al containerelor al consultanței maritime Drewry, în timp ce sursele din domeniul asigurărilor spun că primele de risc de război pentru expedierile prin Marea Roșie sunt, de asemenea, în creștere.

Experții din domeniul bancar au spus că îi îngrijorează faptul că criza ar putea crea presiuni inflaționiste care ar putea întârzia sau inversa în cele din urmă reducerile ratei dobânzii.

Atacurile cauzează perturbări majore porturilor italiene, spun operatorii, și alimentează temeri că o criză prelungită ar putea determina companiile să-și redeseneze rutele și să îndepărteze traficul de la Marea Mediterană în mod permanent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel