Data publicării:

Lavazza, STRATEGIE de CREȘTERE. Nu se va lista la bursă

Autor: Irina Constantin | Categorie: Economie
WhatsApp

Lavazza este cel mai mare producător italian de cafea. Vicepreședintele Marco Lavazza a anunțat că nu intenţionează deocamdată să efectueze o ofertă publică iniţială (IPO) şi încă lucrează la integrarea celor patru companii achiziţionate recent. 

"Înainte de a ne gândi la noi achiziţii, trebuie să consolidăm ce am făcut anul trecut", a explicat Marco Lavazza.

Acesta a adăugat că se aşteaptă la o creştere a vânzărilor anul acesta, dar va fi dificil să-şi majoreze prezenţa în Italia, unde compania are o cotă de piaţă de aproape 50%. Peste 60% din vânzări sunt în afara ţării.

În ultimii ani, preluările Lavazza au crescut semnificativ, astfel încât veniturile în 2016 au crescut cu 30%, la 1,9 miliarde de euro, reflectând achiziţia brandului francez Carte Noire şi a firmei daneze Merrild.

[citeste si]

În 2017, Lavazza a cumpărat producătorul de cafea organică Kicking Horse din Canada şi firma italiană Nims. În pofida recentei creşteri, compania este mult în urma liderilor din acest sector, Nestle, JAB Holdings şi Starbucks, iar în ultimele luni au existat speculaţii privind listarea la bursă a firmei italiene pentru a-şi accelera expansiunea.

Independența, un avantaj

"Cu certitudine este un avantaj pentru noi că nu suntem listaţi şi rămânem independenţi... în acest stadiu piaţa nu este în niciun fel prioritatea noastră", a declarat Marco Lavazza.

Acesta a adăugat că firma dispune de suficiente lichidităţi pentru a rămâne independentă.

Lavazza este o companie de familie înfiinţată în 1895 iar anul trecut cifra sa de afaceri s-a situat la 1,34 miliarde de euro (1,46 miliarde de dolari). Compania vinde cafea în 90 de state din întreaga lume şi este liderul pieţei italiene. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel