Hipnoza conversațională: Metoda prin care poți manipula interlocutorul
Hipnoza conversațională cuprinde o serie de tehnici menite să controleze voința celorlalți.
Hipnoza conversațională este o metodă de a ”planta” sugestii atunci când vorbești cu o altă persoană. Prin acest tip de hipnoză se încearcă influențarea unei persoane, astfel încât să fie convinsă de ceva sau să se simtă motivată să facă o acțiune.
Hipnoza conversațională sa dovedit a fi eficientă în multe domenii. De fapt, publicitatea folosește aceste tehnici tot timpul. Chiar și liderii politici practică în mod regulat această metodă sau alte metode similare.
Cu hipnoza conversațională ne putem face proiectul de afaceri mult mai atractiv sau ne putem face șeful sau clientul să uite un detaliu pe care vrem să-l ignore, de exemplu.
Hipnoza conversațională
Este o metodă structurată de persuasiune care urmărește să influențeze percepțiile și credințele unei persoane sau ale unui grup, prin limbaj verbal, non-verbal și vocal (cel din urmă este asociat cu managementul vocii și al limbajului). Este folosit în viața de zi cu zi, marketing și politică, printre altele.
Potrivit La Mente, cei care aplică hipnoza conversațională subliniază că aceasta este o practică care vizează ”creierul reptilian ” – partea cea mai primitivă și instinctivă a creierului nostru. Poate că este mai corect să vorbim despre inconștient.
Printr-o serie de tehnici se încearcă ocolirea minții raționale, astfel încât sugestiile să se implanteze în celălalt, fără ca acesta să-și dea seama.
Oricine poate folosi acest tip de hipnoză. Nu necesită abilități speciale, dar necesită multă practică.
Tehnici de hipnoză conversațională
Există patru tactici majore în hipnoza conversațională.
1. Stabilirea unui cadru
Scop: Deturnarea voinței interlocutorului
Constă în ”preluarea frâielor” unei conversații. Imaginea este doar aceasta: persoana care practică hipnoza este cea care ar trebui să dirijeze situația.
Acest lucru se realizează numai prin înlănțuirea acordurilor. Cheia constă tocmai în asta, în adaptarea la celălalt, observarea a ceea ce spune și începerea să-i ofere feedback pozitiv care duce la înțelegeri în acest sens.
Exemplu: Dacă există un conflict între două persoane, cealaltă este ascultată și sugestia poate fi inițiată cu fraze precum: ”Văd că ai argumente excelente și motive întemeiate să fii nemulțumit. Totuși, am putea vedea dacă cealaltă parte spune ceva valid”.
2. Generează raport
Scop: Crearea unui climat de încredere
Relația este o conexiune psihologică armonioasă. Funcția sa în cadrul hipnozei conversaționale este de a crea un climat de încredere. Tehnica folosită în acest caz este de a imita pe celălalt în orice: tonul său, felul său de a vorbi, chiar parafrazând ceea ce spune.
Concluzia este că în mod subconștient avem tendința de a avea încredere în oamenii care ne aseamănă. Câți oameni nu vor fi angajați pentru că au studiat în același loc cu cei care i-au selectat!
3. Un model de schimbare
Scop: Emiterea sugestiei hiptnotice
Se aplică atunci când o persoană este deja absorbită de conversație și, prin urmare, este mai influențată de aceasta. Tehnica folosită în acest caz se bazează pe povești și anecdote. Prin intermediul lor, celuilalt i se dă ”un ordin”, fără ca acesta să-și dea seama. A cere ceva direct generează adesea îndoieli. Pe de altă parte, a face acest lucru în cadrul unei narațiuni face ca ordinul să fie implantată în inconștient.
4. Închiderea
Scop: Solicitarea directă a ceea ce se caută
Odată ce sugestia hipnotică a fost implantată în interlocutor, întrebarea poate fi închisă chiar și prin solicitarea directă a ceea ce se caută. Schimbă subiectul acum. Aceasta generează o ”amnezie selectivă” și de aceea cererea este uitată în mod conștient, dar rămâne fixă în inconștient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News