Data publicării:

Hello Kitty: ce nu știai despre curentul pisicii roz

Autor: Colaborator Extern, colaborator_extern | Categorie: Arhiva
WhatsApp
casa Hello Kitty
casa Hello Kitty

Hello Kitty, personaj fictiv, produs de compania japoneză Sanrio, în 1974 a devenit, în prezent, un fenomen la nivel modial în valoare de 5 miliarde $ pe an. Găsită pe o varietate de produse, de la articole vestimentare, accesorii, preparate culinare, până la avioane și case, Hello Kitty ascunde numeroase povești pe care nu le știai.

Autor: Marina Peteoacă

În ciuda faptului că toată lumea o numește „Hello Kitty”, numele ei real este ”Kitty White” (pisica albă). Există numeroase dezbateri privitoare la modul cum a obținut această poreclă.

O teorie indică spre debutul ei din 1974, când adolescentele au fost atrase de o geantă cu desenul ei, prezent sub cuvântul „Hello”. Astfel, gențile cu „Hello Kitty” au devenit un real succes.

De ce este Hello Kitty atât de iubită? Acesta, împreună cu multe alte personaje ale lui Sanrio au fost construite fără gură, astfel încât personajul să poată lua orice emoție vrea persoana care-l privește să aibă la momentul respectiv. Unii consideră că acesta este motivul pentru care s-au menținut atât de populare de-a lungul generațiilor și diferitelor culturi – oricine se poate raporta la ele.

În prezent, există aproximativ 50 de personaje create de Sanrio asociate cu peste 22 000 de produse înregistrate oficial. În medie, compania introduce trei noi personaje în fiecare an, în timp ce, simultan, sunt retrase de pe piață alte personaje, pentru o scurtă perioadă de timp, pentru a nu satura piața. Sanrio vinde anual produse în valoare de 5 miliarde de dolari.

Hello Kitty are, de asemenea, și o carieră politică destul de intensă. Este abasadorul UNICEF al Statelor Unite încă din 1983 și al Japoniei din 1994. Apoi, în 2008, a fost numită abasadorul japonez al turismului, atât pentru Hong Kong, cât și pentru China.

Un alt fapt pe care multă lume nu în cunoaște este că în Taiwan există un spital Hello Kitty. Atât cearșafurile, cât și uniformele asistentelor prezintă brandul Hello Kitty, iar o statuie gigantică cu binecunoscuta pisică întâmpină oaspeții pe hol. Conform unui raport realizat de Reuters, în 2008, oameni îmbrăcați în costumele personajului, vin de două ori pe an pentru a binedispune pacienții.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel