Potrivit unui comunicat al Executivului, hotărârea actualizează domeniile şi programele de studii universitare de master din cadrul instituţiilor de învăţământ superior, în baza hotărârilor Senatelor universitare, rectificări ale capacităţii de şcolarizare, încadrări în domenii ale unor programe de studii universitare din cadrul instituţiilor de învăţământ superior conform rapoartelor agenţiilor de asigurare a calităţii din ţară sau din străinătate, înregistrate în Registrul European pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior (EQAR), relatează Agerpres.
”Astfel, au fost evaluate 117 domenii de studii universitare de master, cu 263 de programe; 49 programe au fost încadrate în domenii acreditate și au fost acreditate 3 domenii noi; 240 programe de master au fost încadrate la categoria master profesional, 70 la categoria master de cercetare, iar 5 la categoria master didactic; 6 programe din cadrul a 6 domenii de studii universitare de master își schimbă denumirea. În lichidare au intrat 28 programe de studii din cadrul structurii a 10 universități. De asemenea, crește capacitatea de școlarizare cu 485 locuri în 17 domenii evaluate, respectiv de la 1.750 la 2.235.
Noile modificări aprobate au survenit, ca urmare a hotărârilor adoptate de ARACIS în perioada februarie 2022 - iulie 2022”, se arată în comunicat.
Tot în cadrul ședinței de Guvern din 3 iulie, s-a decis și modificarea anexelor nr. 1-6 la Hotărârea Guvernului nr. 433/2022 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor/ programelor de studii universitare şi a structurii instituțiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2022 – 2023
”Actul normativ aprobat actualizează Nomenclatorul domeniilor, al specializărilor/programelor de studii universitare şi structura instituțiilor de învăţământ superior, în baza validării consiliilor ARACIS și a solicitărilor instituțiilor de învăţământ superior, din perioada februarie 2022 - iulie 2022.
Astfel, vor fi înființate 9 specializări/programe de studii universitare de licență:
- „Chimie tehnologică” în cadrul domeniului de licență Chimie;
- „Tehnologii industriale inteligente” în cadrul domeniului de licență Inginerie industrială;
- „Științe de laborator aplicate” în cadrul domeniului de licență Științe inginerești aplicate;
- „Comportamentul și bunăstarea animalelor” în cadrul domeniului de licență Zootehnie;
- „Tehnologii industriale inteligente” în cadrul domeniului de licență Inginerie industrială;
- „Managementul sistemelor tehnice de artilerie” în cadrul domeniului de licență Ştiinţe militare, informații și ordine publică;
- „Dezvoltare durabilă în ingineria de proces” în cadrul domeniului de licență Științe inginerești aplicate;
- „Inginerie farmaceutică” în cadrul domeniului de licență Științe inginerești aplicate;
- „Nanoștiințe” în cadrul domeniului de licență Științe inginerești aplicate.
La nivel național, funcționează 93 instituții de instituții de învățământ superior, din care 53 instituții de învățământ superior de stat, care cuprind 2.196 de specializări/ programe de studii universitare de licență. Dintre acestea, 113 specializări au suferit modificări, 28 au obținut acreditarea, 35 sunt specializări noi, iar 32 programe din 17 universități sunt în lichidare.
O singură instituție de învățământ superior particulară este autorizată provizoriu cu 4 programe de master.
De asemenea, actul normativ aprobat astăzi prevede că 46 de specializări/programe de studii universitare de licență intră în lichidare, la propunerea instituțiilor de învățământ superior, pentru care nu se mai organizează admitere începând cu anul universitar 2022-2023, se arată în comunicat.
Citește și:
Elevii ar putea primi calificative de tip admis sau respins la disciplina Educație pentru viață
Elevii din clasele primare, gimnaziale și liceale ar putea primi calificative de tip „admis” sau „respins” la disciplina Educație pentru viață, care va fi predată modular, după cum apare în proiectul Legii învățământului preuniversitar.
Cele două proiecte de legi pentru învățământul preuniversitar și superior au fost lansate în dezbatere publică până în data de 24 august. Acestea pot fi ajustate, în funcție de propuneri, aprobate în Guvern și trimise în Parlament pentru a parcurge procesul legislativ, informează Edupedu.
Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor