Gucci a anunțat numele noului director de creație. Cine este Sabato De Sarno
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Casa de modă Gucci prezintă prima sa colecţie masculină realizată de Sabato De Sarno / Foto: Pixabay
Casa de modă Gucci prezintă prima sa colecţie masculină realizată de Sabato De Sarno / Foto: Pixabay
Gucci are un nou director de creație. 

Gucci a anunţat pe Instagram numele noului director de creaţie. Este vorba de Sabato De Sarno, până astăzi director de studio al liniilor de pret-à-porter Valentino şi mâna dreaptă a lui Pierpaolo Piccioli, relatează Rador. În noul său rol, De Sarno va fi responsabil, aşa cum precizează comunicatul de presă emis de brand, cu definirea şi exprimarea viziunii creative a Gucci în colecţiile de bărbaţi, femei, articole din piele, accesorii şi life style, fiind subordonatul directorului general, Marco Bizzarri.

Cine este Sabato De Sarno



În vârstă de 39 de ani, crescut la Napoli, De Sarno şi-a început cariera la Prada, în 2005, apoi a trecut la Dolce&Gabbana, unde a rămas până în 2009 când a ajuns la Valentino, unde i-au fost încredinţate din ce în ce mai multe responsabilităţi, până la cea de director de modă. Prima sa colecţie pentru Gucci va fi linia damă 2024, care va putea fi admirată în luna septembrie, la prezentările de modă de la Milano.

Sunt încântat că Sabato se va alătura brandului Gucci într-unul dintre cele mai influente roluri din sectorul luxului, acela de director de creaţie al casei noastre, a comentat Bizzarri. Dat fiind că a lucrat în unele dintre cele mai consacrate mărci de modă italiene, experienţa lui Sabato este una relevantă. Sunt încrezător că, datorită înţelegerii şi aprecierii sale profunde faţă de moştenirea unică a mărcii noastre, va conduce echipa de creaţie cu o viziune distinctă care va ajuta la scrierea următorului capitol al casei de modă Gucci, întărind autoritatea Maison în domeniul modei şi valorificând moştenirea sa de necontestat.

Sabato De Sarno: Sunt profund onorat să preiau rolul de director de creaţie



François-Henri Pinault, Preşedinte şi CEO Kering, a declarat: La o sută doi ani după ce Guccio Gucci şi-a deschis primul magazin în Florenţa, Gucci continuă să fie una dintre cele mai emblematice, importante şi influente case de lux din lume. Cu Sabato în funcţia de director de creaţie, suntem încrezători că Gucci va continua să influenţeze moda şi cultura prin produse şi colecţii foarte dorite şi să aducă luxului modern o perspectivă unică şi contemporană.

De Sarno, care în urmă cu doar trei zile se afla la Paris unde lucra lături de Pierpaolo Piccioli la colecţia haute couture a lui Valentino (comunicatul de presă precizează că va prelua funcţia de îndată ce va termina sarcinile care i-au rămas la Valentino), a declarat: Sunt profund onorat să preiau rolul de director de creaţie al casei de modă Gucci. Sunt mândru că fac parte dintr-o casă cu o istorie şi o moştenire extraordinare, care de-a lungul anilor a reuşit să primească şi să păstreze valorile în care cred. Sunt emoţionat şi onorat să pot contribui la succesul brandului prin viziunea mea creativă.

O surpriză pentru mulți



Vestea i-a surprins pe mulţi cei care speculau despre o numire excelentă - s-a vorbit despre Maria Grazia Chiuri şi Jonathan Anderson, care lucrează respectiv la Dior şi Loewe -, precum şi pe cei care anunţau o promovare internă . Se pare că anunţul a fost accelerat de o scurgere din ultimele ore, care a constrâns brandul să dea în avans comunicatul de presă. Gucci a decis să se concentreze din nou pe un profesionist necunoscut însă de publicul larg: de altfel şi Alessandro Michele, care a condus brandul din 2015 până în 2022, se afla la debut în funcţia de director de creaţie, în ciuda faptului că lucrase cincisprezece ani în echipa de creaţie de la maison Gucci. Mai mult, alegerea unui chip nou se potriveşte bine cu nevoia brandului de a găsi un succesor la nivelul lui Michele.

Cei care cunosc brandul şi pe De Sarno vorbesc despre o alegere inteligentă gândită pe termen lung şi judecând după primele reacţii ale celor din interior, nu par să existe îndoieli cu privire la abilităţile creative şi manageriale ale designerului. Un detaliu vital: cu o cifră de afaceri de aproape 10 miliarde de euro, Gucci este regele veniturilor grupului Kering, iar ieşirea bruscă, la sfârşitul lunii noiembrie a lui Michele - unul dintre cei mai iubiţi directori de creaţie - a fost cauzată de faptul că brandul a avut o creştere puţin inferioară aşteptărilor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel