Data publicării:
Greşeala pe care o fac pasagerii de avion, pentru că nu îşi cunosc drepturile. Ramona Colea: Plătesc în plus pentru drepturi pe care le au deja
Drepturile pasagerilor de avion nu sunt cunoscute de toţi, astfel că există situații când aceștia cumpără servicii de care nu au nevoie.
Unele companii aeriene vând şi asigurări pentru pasageri, în ciuda faptului că, potrivit drepturilor internaţionale ale pasagerilor, asigurările există deja.
”Acum, deși suntem afectați în continuare de pandemie, se remarcă o inițiativă a pasagerilor de a nu mai cumpăra pe termen lung, respectiv biletele sunt achiziționate mai din scurt, practic, de pe o lună pe alta și câteodată chiar și mai din scurt, și de a-și asigura călătoria, deci ce fac pasagerii ca să nu se mai confrunte cu astfel de situații și câteodată, tocmai pentru că nu își cunosc drepturile se supra-asigură, respectiv, necunoscându-și drepturile, pasagerii își achiziționează niște asigurări pe care ei le au tocmai din aceste drepturi reglementate de regulamentul comunitar.
Unele asigurări sunt deja incluse în drepturile pasagerilor
Vă dau un exemplu: sunt asigurări care pentru o sumă de zece euro în plus faţă de bilet, acoperă situația în care zborul este anulat, iar pasagerul își primește banii în șapte zile înapoi. Asta este o prevedere a regulamentului european pe care o are orice pasager, inclusiv cei care nu își achiziționează astfel de asigurări. Deci dacă ne informăm puțin, citim termenii și condițiile, ne obișnuim să nu mai bifăm și să trecem mai departe, încet, încet vom afla și ce nu putem să facem, cum putem să cumpărăm exact ce ne trebuie, care este diferența între o asigurare de călătorie storno și o asigurare obișnuită de călătorie.
Asigurarea storno asigură pasagerul până în momentul decolării, când mai are două sau trei zile până la a pleca, se asigură pe el în caz că se întâmplă ceva, în timp ce asigurarea de călătorie acoperă situațiile care se întâmplă în momentul călătoriei, Multe dintre ele au condiții puse că pasagerul trebuie să fi trecut granița, deci practic el trebuie să fi făcut check-inul. Și atunci, pasagerul știind ceea ce achiziționează, va afla un pic citind din ele și ce drepturi are”, a relatat Ramona Colea, CEO Flight Claim, în exclusivitate pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News