Greșeala făcută de șoferi atunci când au în spate o autospecială aflată în misiune. Titi Aur: Nu trebuie să tragi neapărat pe dreapta. În România nu există această regulă
Titi Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, a vorbit la DC NEWS despre regulile de condus în cazul în care întâlnim o autospecială aflată în misiune.
Titi Aur a vorbit în cadrul emisiunii "DC Conducem" cu Florin Răvdan, despre cum ar trebui să reacționeze șoferii în trafic atunci când au în spate o autospecială aflată în misiune.
"Obligația mea atunci când am în spate o mașină de ambulanță cu girofarul aprins este în primul rând să reduc viteza cât mai mult și să trag spre dreapta, dar poate că sunt situații unde nu pot să trag pe dreapta. Ce fac atunci?", l-a întrebat Florin Răvdan pe Titi Aur.
"Asta trebuie reglementată. Nici măcar nu trebuie să tragi neapărat pe dreapta, diferă de la caz la caz și în România nu există această regulă. În toată lumea civilizată, și când spun asta spun de la Ungaria încolo, nici măcar de la Austria încolo, sunt reguli care sunt deja aplicate.
Și regula spune așa: când am o șosea cu o bandă dus și o bandă întors, mașina de salvare sau mașina specială merge pe mijloc și eu trag pe dreapta, ăla din fața mea trage pe dreapta pentru că între mine și cel care vine din față, în condiții normale, am cel puțin un metru și ceva. De ce? Pentru că nu mergem să ne frecăm oglinzile, suntem undeva la un metru, un metru și ceva, și atunci, dacă eu mă mai dau jumătate de metru dreapta, se mai dă și el jumătate de metru în dreapta lui, şi s-a făcut locul pentru mașină.
Ce facem când avem 2 benzi pe direcția de mers
Când vorbim de două benzi pe direcția de mers, ce se întâmplă la noi? Toată lumea trage pe dreapta și în momentul ăla se încurcă toată lumea cu toată lumea și salvarea încearcă să treacă prin stânga. Dacă e doar dungă continuă se mai strecoară, dar dacă în stânga am parapet, atunci este foarte greu.
Și atunci regula este așa: când avem două benzi, mașina de salvare sau mașina de poliție sau pompieri, trebuie să meargă printre benzi. Pe același principiu, cele două mașini care merg pe cele două benzi au între ele cel puțin un metru dacă nu un metru și jumătate distanță, și atunci cel din stânga trage puțin stânga, cel din dreapta trage puțin dreapta și cu 30 de centimetri de aici și 30 de centimetri de acolo, s-a făcut culoarul de mașină.
Cum procedăm când avem 3 benzi sau mai multe
Când avem trei benzi sau mai multe de trei, patru, cinci, autospeciala merge printre penultima și ultima bandă, deci nu pe lângă bordură. Dacă avem 3 benzi, nu printre banda 1 și 2, ci printre banda 2 și 3. Și atunci se știe că atunci când ai auzit sirena și când te-ai uitat în oglindă și ai văzut girofar, chiar dacă nu l-ai văzut foarte clar pe unde vine, știi că regula este că vine printre banda 2 și 3. Cei de pe banda 3 se lipesc de partea stângă, că e parapet dacă e pe autostradă sau că e dunga continuă, cei de pe banda doi se duc în partea dreaptă și s-a făcut culoarul de salvare.
Am văzut undeva la intrare în Praga că erau patru benzi pe sens și când a venit salvarea parcă a dat cineva cu o telecomandă. Absolut toate mașinile s-au dat puțin stânga, puțin dreapta și s-a făcut o bandă și trecea salvarea cred că cu 150 de kilometri la oră, și toată lumea se relaxa cu 30 de km la oră. Nu își punea nimeni problema că va lovi pe cineva pentru că regula era întipărită în mintea tuturor", a explicat Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News