Materialul este impermeabil pentru gaze şi lichide, dar permite trecerea protonilor, proprietate ce poate revoluţiona tehnologia de producere a pilelor de combustie, potrivit unui studiu, transmite AFP.
Protonii sunt particule subatomice care intră în alcătuirea nucleului atomilor.
Compus din atomi de carbon dispuşi într-o reţea asemănătoare unui fagure, de grosimea unui atom, grafenul a fost descoperit în 2004 de doi cercetători, Andre Geim şi Konstantin Novoselov, care au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru fizică în 2010.
Materialul inovator funcţionează ca o barieră foarte eficace, în cazul în care nu este perforat, ceea ce oferă numeroase aplicaţii interesante în domeniul tratamentelor anticorozive şi al ambalajelor impermeabile.
Hidrogenul, cel mai mic dintre atomi, alcătuit dintr-un proton şi un electron, are nevoie de foarte mult timp, echivalentul întregii vârste a Universului, pentru a putea trece printr-o foiţă de grafen.
O echipă de cercetători, condusă de Andre Geim, a început să facă teste cu protoni şi se aştepta ca grafenul să nu permită trecerea acestei particule subatomice, dar au fost uimiţi să constate că materialul din carbon permite cu uşurinţă trecerea protonilor, mai ales la temperaturi înalte.
Citește și: Benzină din apă şi aer. Invenție revoluționară, produsă de o companie germană
Această proprietate face ca grafenul să fie un bun candidat pentru a fi utilizat ca o membrană conductoare de protoni, element foarte important în tehnologia pilelor de combustie.
"Această descoperire poate revoluţiona acumulatorii electrici şi alte tehnologii bazate pe hidrogen pentru că are nevoie de o barieră pe care doar protonii - atomi de hidrogeni cărora li s-au îndepărtat electronii - o pot depăşi", potrivit unui comunicat publicat de Universitatea din Manchester, Marea Britanie.
Cercetătorii, printre care se află şi Andre Geim, au publicat descoperirea ştiinţifică într-un studiu apărut în revista britanică Nature.
Pilele de combustie permit producerea de electricitate folosind hidrogen şi oxigen. Această tehnologie, care este considerată ecologică fiindcă nu are produşi secundari poluanţi, este de mare interes pentru industria de automobile şi are nevoie de îmbunătăţiri, în prezent fiind extrem de scumpă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video
- Vacanța ieftină în Istanbul nu mai există! ”Prețurile de acum încolo vor fi exagerate”. Ce notă de plată a primit o familie de români cu un copil mic după masa de prânz
- SONDAJ de ultimă oră pentru Primăria Capitalei: Procentul celor 27% pe care-i vor și de care se tem, deopotrivă, candidații
- Dedesubturile pensionării lui Iohannis. Chirieac: Acest lucru e un mare secret pentru mine
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- Importanța poziției Lunii. Astrolog: “Înseamnă naștere, fertilitate, copii”
- Nicușor Dan, interviu LIVE din studiourile DCNews. Răspunde întrebărilor lui Bogdan Chirieac
- Statistica accidentelor grave din România. Titi Aur: „Asistăm la o tentativă de prezentare a lucrurilor mai roz decât în realitate”