Culisele unui RĂZBOI de putere în aviație. PRELUARE EXPLOZIVĂ, ucisă de COVID-19 sau...? Cezar Osiceanu, analiză fulminantă!
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Pilotul Cezar Osiceanu a explicat, în exclusivitate pentru DC NEWS, culisele preluării unei importante companii aeriene din Europa de către Lufthansa, precum şi paradoxul generat de această mişcare, denumită metaforic "golul lui Lewandowki".

"Se spune că microbiștii polonezi au avut o mare dilemă legată de celebrul fotbalist în momentul în care echipa germană la care juca acesta urma să joace în Polonia cu o echipă poloneză! Dilema bucuriei am denumit-o eu pentru că microbiștii nu știau cum să reacționeze la un eventual gol al lui Lewandowski în poarta echipei poloneze! Și acum să vedem ce se întâmplă cu germana companie Condor.

Condor făcea parte din cea mai veche companie de turism britanică, Thomas Cook. În momentul în care Brexitul se apropia cu pași rapizi de finalul lui, Thomas Cook a ieșit în decor definitiv ca urmare a falimentului neașteptat. Se șoptește în piață că UE a dat o primă lecție dură Angliei prin acest faliment neașteptat!!

În fața acestei situații, Condor-ul nemțesc, rămas în aer la figurat pentru că avioanele lui au fost obligate să rămână la sol, a intrat într-o acută criză de lichidități așa încât guvernul Landului Hessa a dispus imediat acordarea unui ajutor financiar de circa 40 milioane de euro pentru asigurarea companiei.", a explicat pilotul Cezar Osiceanu. 

Măsura care a uimit Europa

"O măsura care a uimit întreaga Europa! De ce? Pentru că până în acel moment UE sprijinise și încurajase tocmai concurența corectă în piață, impusese prin comisiile ei scoaterea ajutoarelor de stat din industria aeriană, penalizase drastic chiar cazuri de acest gen etc. Ca urmare a acțiunilor UE, Grecia a fost forțată să plătească una din cele mai mari amenzi date de UE vreodată, a dispărut total compania naționala grecească Olympic, și multe altele de acest gen.

Stupoarea pieței a crescut și mai mult când oficialii guvernului german au susținut în motivarea acordării acelui ajutor faptul că în realitate compania Condor ar fi stat bine în cifre și că doar ar fi avut nevoie de o injecție de lichidități pentru continuarea activității!! Cum se zice, a fost prezentă în locul greșit la momentul greșit!!", a mai declarat acesta pentru DC NEWS. 

Cum a trecut UE peste incident


"Ca să mai îndulcească un pic imaginea făcută Germaniei, s-a aruncat în piață și ideea că va fi vândută compania pe piața liberă imediat după finalizarea documentației și primirea ajutorului ce trebuia să fie aprobat la Bruxelles de către UE.

Așa încât Volens nolens UE, la ordinul șefei ei, nimeni altă decât fiica Germaniei, Ursula von der Leyen, a aprobat rapid ajutorul acordat în mod absolut abuziv în raport cu situația și acțiunile UE de până atunci. Cum tot Volens nolens Condorul a trebuit să fie scos la vânzare cu evidentă speranță că nu se va înghesui nimeni dintre marii rechini ai aviației să își manifeste o dorință reală de achiziție, s-a trecut la realizarea procedurilor specifice acestui proces.", a continuat pilotul. 

Cine vrea CONDOR-ul german

"Doar că surpriză!! LOT-ul polonez s-a înscris ca singura companie doritoare de a achiziționa Condor-ul german lăsând cu gură căscată pe toți: rechini, chibiţi, analiști, membrii ai UE, etc. Dar cine este LOT și cum a ajuns ea în această situație când piața aviatică mai dură decât viața în Vestul Sălbatic se zbate în ultima perioadă atât de puternic?

LOT este compania aeriană naționala a statului polonez, fiică a grupului PGL (Polish Aviation Group), care a reușit să ajungă să declare un profit operațional de... 50 milioane de euro în anul 2018!!! Cum spuneam, singurii care au făcut o ofertă serioasă de preluare a Condorului au fost cei de la LOT care în cursul lunii ianuarie a acestui an demaraseră procedurile de achiziție.

Interesele polonezilor erau clare:

- preluarea unui gigant al industriei de chartere;

- preluarea slot-urilor al căror costuri de achiziție era enorm;

- preluarea bazelor de operare din Germania;

- crearea unei competiții reale în însăși inima Lufthansei adică în piață internă germană;

- folosirea ajutorului financiar abia acordat de către statul german;

- preluarea în continuare a fluxului de turiști germani "sponsorizați" de către guvernul german;

- folosirea avioanelor și echipajelor fără costuri suplimentare;

- prețul de achiziție de doar 300 de milioane de euro era considerat a fi foarte bun;

- posibilitatea oferită polonezilor de a deveni lideri pe piață europeană cu un număr de peste 20 de milioane de pasageri transportați anual;

- în final o palmă dată Germaniei pentru "frânele" puse Poloniei din cele mai vechi timpuri și până astăzi;

Lufthansa, șocată de șahul polonezilor

"Lufthansa, care aștepta să nu se înscrie nimeni la achiziția Condorului și astfel să poată aparea la final ca ultima soluție pentru o preluare din "milă" și doar de dragul păstrării unui brand german și a unor locuri de muncă germane, a privit cu uimire șahul polonezilor.

Mai mult decât atât, statul german nu a avut încotro și a trebuit să își dea acordul pentru preluarea Condorului de către LOT și demararea acțiunilor de preluare, ceea ce i-a înfuriat și mai tare pe cei de la Lufthansa. Dar managementul Lufthansa (considerat în industrie ca fiind unul dintre cele mai performante) și-a revenit rapid și a început o campanie agresivă împotriva LOT-ului și acțiunilor ei de preluare legală și corectă a companiei Condor, mai ales că aveau deja experiența luptelor dure duse cu RyanAir.

Întâi au spus că acțiunea polonezilor este una dubioasă ca urmare a intervenției statului polonez în sprijinul LOT, ceea ce ar fi distorsionat competiția de piață corectă - să mori de râs, dacă vezi cum au dat nemții ajutorul denumit 'bridge loan' lui Condor!

Apoi au spus că statul polonez ar deveni acționar prin compania lui națională, că statul polonez oferă permanent asistență de supraviețuire companiei LOT, și că modelul polonez de business nu este unul sustenabil - iar râdem de nemți văzând profitul operațional declarat în 2018!

Nemții, precum copii mici pârâcioși și supărați că riscă să își piardă o jucărie favorită, au mai declarat și că majoritatea zborurilor ieftine operate în afară grupului german ar fi rele pentru mediul înconjurator!!! Da, ați citit bine!

Lufthansa cere efectiv să fie crescută cota ei de piață cu ajutorul statului german susținând nici mai mult nici mai puțin că sunt profund rele pentru mediul înconjurător operările companiilor aeriene deținute de ... stat!!! Doar că ...!", a mai spus acesta.

LOT s-a retras din cursă

"Chiar dacă Napoleon s-a căsătorit cu o poloneză, Polonia nu s-a reîntregit în acea perioadă. Luni, polonezii au comunicat într-o conferință de presă că se retrag din achiziția Condorului din cauza situației generate de Coronavirus!! Iar reprezentanții guvernului german au refuzat orice comentariu!!

Cum, de ce, cine a luat decizia, şi alte asemenea întrebări au început să curgă în valuri pe canalele de știri. Lufthansa este acum în pole position să preia gratis Condorul și să își întărească poziția de lider European în timp ce IAG, proprietara BRITISH Airways, a făcut la fel, iar AIR FRANCE KLM lucrează, a se citi face eforturi masive, ca să obțină naționalizarea din partea statului francez!

Astfel, dilema microbiştilor polonezi a ajuns și în aviația europeană și mondială pe aripile Coronavirusului!", a conchis Cezar Osiceanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel