'Într-o perioadă scurtă de timp - am început deja pregătirile tehnice - vom demara lucrările pentru o linie de monorail. Este vorba despre tramvai suspendat şi material rulant. 80 de tramvaie suspendate vor fi implicate în acest concept - o rută Bucureşti - Măgurele şi Bucureşti - centura în zona de nord spre Ploieşti', a declarat Firea.
Prezentă la seminarul 'Împreună pentru dezvoltare durabilă - Dezvoltarea regiunii Bucureşti-Ilfov', Firea a prezentat mai multe proiecte demarate sau care sunt necesare pentru rezolvarea problemei privind mobilitatea în această zonă.
'Anul acesta - am prins deja în bugetul Primăriei Generale a Capitalei - extinderea şi modernizarea şoselei Bucureşti - Măgurele, pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizică Nucleară. (...) Dezvoltarea şi reorganizarea reţelei de transport public de călători în Ilfov, 63 de trasee pe o lungime de 1.150 km, reorganizarea traseelor de autobuz în Bucureşti pentru a răspunde mai bine nevoilor călătorilor, (...) realizarea coridorului de transport rapid cu autobuzul pe ruta Măgurele - Gara de Nord', a afirmat Firea.
Potrivit primarului general al Capitalei, în foarte scurt timp, va fi demarat 'un nod intermodal, lângă pasajul Domneşti'.
Parcări de tip park and ride
'Va fi realizat de CNAIR, prin extinderea la patru benzi şi linie de tramvai rapid pe prelungirea Ghencea până la şoseaua de centură, de asemenea cu realizarea în acea zonă a unei parcări de tip park and ride', a spus Firea. Ea a vorbit şi despre demararea, luna viitoare, a construirii parcării de tip park and ride de la capătul şoselei Pantelimon, cu staţie de tramvai în acea zonă.
'Acest concept va fi extins la toate ieşirile din Bucureşti. (...) Pasul următor va fi construirea unei staţii de căle ferată în aceste locaţii, deci noduri intermodale şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară. (...) Transportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce reţeaua de căi ferate din Bucureşti, cât şi centura feroviară a Bucureştiului stau neutilizate de aproape 30 de ani', a arătat Firea.
Aeroport în sudul Bucureştiului
Primarul general a vorbit şi despre lipsa unui aeroport în sudul Capitalei şi despre nefinalizarea Canalului Dunăre - Bucureşti.
'Am primit mai multe delegaţii de investitori români şi străini, care, dacă Guvernul României ar decide reluarea acestui proiect al canalului Dunăre - Bucureşti, ar fi dispuşi să vină să participe la licitaţii sau să preia aceste lucrări pentru a le finaliza. Este mare păcat ca o investiţie a statului român, banii noştri, ai tuturor, să fie îngropaţi în acest obiectiv - canalul Dunăre - Bucureşti', a spus edilul Capitalei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva