Data publicării:

Filmul Teambuilding, emblematic pentru restartul comediei românești de calitate

Autor: Nicoleta Baciu | Categorie: Cultura
WhatsApp
Filmul Teambuilding, emblematic pentru restartul comediei românești de calitate
Filmul Teambuilding, emblematic pentru restartul comediei românești de calitate

Conform unui studiu, realizat de agenția de cercetare Unlock, în parteneriat cu platforma de insights empath.com.ro, filmul Tembuilding este privit de 52% dintre respondenții care l-au vizionat ca fiind “emblematic pentru restartul comediei românești de calitate” și 59% ar dori o continuare a lui. 

Studiul a fost aplicat cu scopul de a identifica impactul real pe care filmul l-a avut asupra românilor, ca urmare a controverselor apărute în urma lansării pe marile ecrane, în special pe rețelele de socializare.

Comedia românească Teambuilding a condus la diverse polemici din cauza temelor abordate în film, subiectele incluzând diminuarea dorinței tinerilor de a mai lucra în corporații sau accentuarea preconcepțiilor despre românii din anumite regiuni ale României.

Studiul realizat de Unlock a confirmat popularitatea filmului, acesta fiind vizualizat de peste 60% dintre respondenți. 64% dintre ei au recunoscut că au fost încântați de peliculă și doar 4% au declarat că le-a displăcut. Din punct de vedere al motivelor care stau la baza atitudinii pozitive față de film, au menționat umorul, subiectul abordat și jocul actorilor. Dintre cei care au exprimat o atitudine negativă, cei mai mulți nu au putut oferi motive clare sau au menționat limbajul vulgar.

În urma chestionării, 52% dintre respondenți au declarat că filmul portretizează viața în corporații așa cum este ea în realitate și doar 26% au afirmat că nu ar dori să lucreze într-o corporație. Pe lângă modul în care este afectată imaginea corporațiilor, studiul a identificat și aspecte “aspiraționale”/ pozitive legate de oameni, 72% afirmând că este important să ai un șef care te motivează și 70% au confirmat importanța lucrului în echipă. În același timp, aspectele negative, precum prejudecățile sau afirmațiile negative despre locuitorii din diferite regiuni, au fost infirmate (67% nu au fost de acord cu afirmația “craiovenii sunt bețivi și haotici”). 

“Impactul filmului Teambuilding a fost amplu discutat în spațiul public, în special social media, și a generat multe controverse și opinii negative. Noi am constatat, în timpul studiilor conduse în ianuarie, că mulți din cei care văzuseră filmul se jenau să spună că au râs, că s-au distrat, că le-a plăcut, pentru că ar fi putut fi judecați că nu au gusturi bune. Și atunci ne-am hotărât să facem un studiu, să aflăm opinia reală a publicului. Așa cum ne așteptam, o majoritate covărșitoare a declarat că le-a plăcut filmul, că au râs, că nu le-a creat nicio dramă și că abia așteaptă alte comedii românești. Ceea ce are un impact pozitiv asupra cinematografiei noastre și ne ajută pe toți să evoluăm. Soluții există și principiul “dacă nu ai nimic constructiv de spus, poți să nu spui” funcționează și ajută.”, a declarat Adina Vlad, managing partner Unlock și contributor fondator empath.com.ro. 

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 600 de persoane, iar majoritatea respondenților care au vizionat filmul sunt din mediul urban, cu studii superioare, venit mediu sau ridicat, persoane căsătorite, cu copii. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel