Data publicării:
EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014, limba română. Părinții acuză: “Este o IMORALITATE. De ce vă bateți joc de copiii noștri?”
EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014, subiectele la Limba Română pentru clasa a II-a. Luni, 2 iunie, elevii au susținut proba de Limba Română (citire și scriere) din cadrul EVALUĂRII NAȚIONALE 2014. Și în acest an, nu au lipsit problemele care au îngreunat examinarea elevilor. EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. Prima evaluare națională a copiilor din clasa a II-a a arătat că sistemul de învățământ are lipsuri în ceea ce privește organizarea. De exemplu, în mai multe școli din județul Gorj, micuților li s-a cerut să răspundă la întrebări legate de culori dintr-un text pe care elevii l-au primit doar în alb-negru.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Conducerile majorității școlilor din țară nu au posibilitatea multiplicării acestor subiecte decât la un copiator alb-negru. La test, elevii au fost întrebaţi despre ce anotimp este vorba şi ce fac copiii aflaţi în grădină. Răspunsul corect era primăvară, uşor de intuit de copii, dacă ar fi primit desenul color, ceea ce şcolile nu au făcut, din economie. Învăţătorii spun că desenul putea fi interpretat la fel de bine ca fiind de toamnă şi că nu este normal să se creeze astfel de confuzii micuţilor.
EVALUARE NAȚIONALĂ 2014. Ce spun părinții copiilor care au dat proba de Limba Română la EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014
Părinții copiilor se plâng că sistemul de învățământ din România are mari lacune, iar micuții au de suferit.
"Am o fetiță elevă în clasa a doua într-o școală din județul Vrancea. Vreau să vă semnalez faptul că mi se pare lipsit de logică și de moralitate să le ceri unor copii de vârsta aceasta să judece și să răspundă la întrebari legate de culori dintr-un text pe care elevii l-au primit doar... în alb-negru. Ce pretenții au pedagogii de la bieții elevi când pe cei care au făcut subiectele nici măcar atât nu i-a dus capul?", a declarat o mămică pentru DC News.
VEZI ȘI: Evaluare Națională 2014: Subiectele la Limba Română pentru clasa a II-a
"De ce vă bateți joc de copiii noștri? Faceți numai experimente pe ei de parcă ar fi cobai", "Protejați-vă copiii de acest sistem de învățământ! Acest sistem nu are legătură cu educația și învățământul!", "Cei care au făcut aceste programe școlare sunt de vină, nu profesorii!", au fost mesajele apărute pe un site local în legătură cu subiectele de la Evaluarea Națională 2014 la Limba Română.
EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. Cum comentează profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară
Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, a comentat subiectul "testelor alb-negru".
"A fost o problemă la nivel național. Când vrei să evaluezi anumite lucruri, trebuie să iei în calcul principiul asigurării. Trebuie să te asiguri că ai elementele necesare pentru a aplica anumite lucruri. Școlile trebuie să se asigure că au imprimante color. Testul probabil că era minunat ca idee, dar dacă nu ne asigurăm, se poate ajunge la astfel de situații. De multe ori ne referim la probleme în sistem pentru că nu ne asigurăm, nu avem o analiză clară pentru a face o schimbare, indiferent de tipul său", a spus Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației pentru DC News.
Întrebat ce măsuri ar trebui luate și cine ar trebui tras la răspundere, acesta a zis: "Evaluările Naționale au avut un rol de verificare la nivel de sistem. Nu au un rol definitiv și nu schimbă destinul copilului de astăzi pe mâine, iar asta este bine. Nu cred că a trage pe cineva la răspundere este soluția. Ar trebui să se facă o analiză clară și să se tragă niște concluzii".
EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. Ce le pot spune profesorii elevilor care au greșit la EVALUAREA NAȚIONALĂ "din cauza sistemului"
"Există o problemă și a modului cum este privită evaluarea în România. Oriunde în lume, evaluarea este privită ca un lucru firesc. Dacă cineva greșește, nu este un lucru grav, nu este un capăt de țară. Nu trebuie să fie o sperietoare. De ce evaluăm elevii? Pentru a vedea unde sunt lacune și pentru a vedea ce se poate corecta. Ar trebui să fie un moment de sărbătoare. Așa ar trebui gândit pentru a avea rezultate bune. În România, copiii sunt panicați pentru că evaluarea este percepută ca un "bici". Există școli unde elevii, atunci când greșesc, încep să tremure de frică. Este îngrozitor pentru sănătatea emoțională a copiilor noștri", a adăugat Ion-Ovidiu Pânișoară.
EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. Părinții acuză sistemul de învățământ din România
"Dificultăți există peste tot, dar în alte țări, atunci când sunt probleme, lucrurile sunt abordate cu calm, sunt găsite soluții și se merge mai departe. În România, lumea se panichează, se stresează și ulterior nu se găsesc soluții, nu se întâmplă nimic. Trebuie să ne gândim cum facem lucrurile astfel încât să nu mai avem probleme. În plus, părinții au partea lor de vină. Este o nebunie totală în legătură cu aceste concursuri extrașcolare. Copiii nu mai învață pentru că le place să învețe, ci pentru că trebuie să ia nota, respectiv medalia", a conchis Profesorul universitar Ion-Ovidiu Pânișoară, doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News