ENEL este inclus în indicele Bloomberg al egalității de gen pentru al patrulea an consecutiv
Data publicării:
Autor: Ema Apostu
WhatsApp
Enel, împreună cu filialele sale Endesa și Enel Chile, se numără printre cele 484 de companii celebrate de Bloomberg pentru angajamentul și transparența lor în ceea ce privește valorile sociale privind egalitatea de gen. Enel a obținut un scor cu 11% mai mare decât scorul mediu al altor companii incluse

Enel a fost confirmată, pentru al patrulea an consecutiv, în Gender-Equality Index (GEI) al Bloomberg  drept una dintre companiile de top din 11 sectoare, cu sedii în 45 de țări, fiind evaluată pe baza gradului de transparență și a inițiativelor privind incluziunea și egalitatea de gen. Filialele Endesa și Enel Chile, de asemenea, au fost confirmate în index.

„Confirmarea Enel în Gender-Equality Index al Bloomberg este încă o recunoaștere importantă a angajamentului nostru continuu față de principiile egalității de gen și incluziunii. Adânc încorporate în modelul nostru de afaceri, aceste principii funcționează ca factori de inovare și ca valori sustenabile care conduc în cele din urmă la un viitor mai bun”, a declarat Guido Stratta, Directorul People and Organization din cadrul Enel. „Prioritizarea egalității de gen și a incluziunii este o șansă de a promova implicarea oamenilor și de a lăsa creativitatea și pasiunile să înflorească în acord cu valorile companiei.”

Cadrul de raportare al Bloomberg privind egalitatea de gen este o metodă internațională standardizată și transparență pentru datele referitoare la egalitatea de gen la locul de muncă. Oferă companiilor un ghid pentru măsurarea modului în care promovează egalitatea de gen, bazat pe cinci piloni: leadership feminin și sursă de talente, egalitate privind remunerarea și egalitate de remunerare între femei și bărbați, cultură incluzivă, politici anti-hărțuire sexuală și susținerea femeilor prin promovarea prezenței acestora.  

Enel a fost confirmat în index pentru că a obținut un punctaj peste pragul global stabilit de Bloomberg, reflectând un nivel ridicat de transparență și performanță generală în ceea ce privește cei cinci piloni ai cadrului de referință. Enel iese în evidență în cadrul i GEI al Bloomberg datorită practicilor sale de promovare a prezenței femeilor în Consiliul de Administrație, în funcțiile de conducere și al angajaților noi, contribuind la remunerarea egală și la crearea de beneficii sociale și soluții pentru echilibrul dintre viața profesională și cea privată pentru toți angajații săi. În plus, angajamentul Enel de a preveni hărțuirea sexuală la locul de muncă a fost recunoscut în mod special în ediția din acest an, în conformitate cu evaluările anterioare. Cele mai bune practici inovatoare privind diversitatea de gen implementate au permis Enel să atingă o performanță generală cu 11% mai mare față de punctajul mediu al celorlalte companii incluse în index.

Leadershipul Grupului în domeniul sustenabilității este reconfirmat prin prezența sa în mai multe clasamente de sustenabilitate renumite, cum ar fi MSCI ESG Leaders, Dow Jones Sustainability Index World and Europe, CDP „A List”, Euronext Vigeo-Eiris 120, seria FTSE4Good Index, STOXX Global ESG Leaders, ratingul ISS „Prime”, Refinitiv TOP 100 Diversity and Inclusion Index, Equileap Top 100 Gender Equality Global Ranking, precum și indicii ECPI.

Enel captează din ce în ce mai mult atenția investitorilor responsabili social, a căror participație în companie este în continuă creștere, reprezentând aproximativ 14,6% din capitalul social al Grupului în 2021, mai mult decât dublu față de nivelul din 2014. Această creștere, care este în concordanță cu recunoașterea din ce în ce mai mare a importanței elementelor non-financiare în crearea de valoare sustenabilă pe termen lung, reflectă consolidarea poziției Enel de líder global în domeniul sustenabilități.

Numeroasele confirmări ale Enel în ceea ce privește includerea în cele mai importante clasamente de sustenabilitate din lume sunt susținute de implementarea unui model de afaceri durabil și inovator, care creează valoare atât pentru companie, cât și pentru societate. Un exemplu în acest sens este „Înapoi la școală”, inițiativa de a sensibiliza tinerii, și în special fetele, din licee cu privire la valoarea pregătirii tehnice și științifice și pentru a contracara stereotipurile de gen, care, în 2022, a vizat 11 țări și 3.800 de studenți, dintre care aproape 80% sunt femei. Mai multe informații pot fi găsite aici: https://www.enel.com/company/stories/articles/2022/05/back-to-school-value-teaching-stem

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel