Dublu standard la alimente, dovada pe care oricine o poate verifica
Au alimentele vândute în Est alte standarde față de cele vândute în Vest? Ministerul Agriculturii, Comisia Europeană sau grupul de la Vișegrad nu au dat un răspuns oficial, după mai bine de jumătate de an de cercetări.
Întrebarea, în economia de piață, nici nu prea are sens. Standardele sunt stabilite de public, nu de corpul de control. Publicul din România are standarde înalte, este pretențios sau, dimpotrivă, ușor de mulțumit?
Nici măcar nu trebuie făcute cercetări se observă cu ochiul liber, mult înainte chiar să vedem produsul, în raft.
Amintiți-vă, în urmă cu 10 ani, să spunem, cum erau reclamele difuzate în România? În primul rând, erau făcute în România! Asta arăta preocuparea companiilor multinaționale pentru piața de aici. Majoritatea reclamelor care rulează astăzi sunt reciclări ale unor originale făcute pentru alte piețe. Se asigură dublajul și se dă la difuzare. Vă dați seama că, în costul final al produsului, salariile unor actori, regizori și copy writeri din România nu înseamnă cine știe ce. De ce au renunțat firmele la producția locală a unor reclame specifice? Pentru că merge și așa. Dacă piața înghite orice, de ce să te complici? Iar piața, până una alta, chiar înghite orice.
Înainte să vorbim de produsele la mâna a doua, să ne gândim la reclama second-hand, pentru identificarea căreia nu ai nevoie de teste și măsurători, e suficient să deschizi televizorul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News