Dubă de curierat, ieşită în câmp după o depăşire riscantă. Titi Aur: Este cea mai periculoasă manevră pe şosele
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a explicat cum se depăşeşte o maşină în trafic în mod corect, dar şi de ce depăşirea este "cea mai periculoasă manevră pe şosele". 

Totul a pornit de la imaginile cu o dubă de curierat care, înscrisă în depăşirea unui autocamion, a ieşit de pe şosea pe câmp pentru a evita impactul cu un autoturism care venea din sens opus, regulamentar. Totul a fost surprins pe camera de bord a autoturismului. 

"Depăşim în primul rând regulamentar. Asta înseamnă că atunci când facem o depăşire trebuie să semnalizăm, să ne asigurăm din faţă şi din spate, să ne asigurăm că maşina este în treapta în care are putere şi să nu deranjăm pe nimeni, nici pe cel depăşit, nici pe cel care vine din faţă, până revenim cu semnalizarea de rigoare pe banda iniţială. Asta înseamnă o depăşire regulamentară. 

Depășirea, cea mai periculoasă manevră

Depăşirea, în acelaşi timp, este cea mai periculoasă manevră pe care o poţi face pe o şosea. Pentru că depăşeşti în viteză, foarte rar depăşeşti o maşină care are 5 km/h. În general eşti înspre limita de sus a vitezei regulamentare din zona respectivă sau peste limită. De aceea, ea trebuie făcută regulamentar. Din păcate, vedem pe şosele foarte multe depăşiri riscante, iar multe se soldează cu accidente grave şi foarte grave. Cauza este aceeaşi dintotdeauna: şoferul nu conştientizează ce se poate întâmpla, nu crede că lui i se poate întâmpla. Asta pentru că el se consideră şofer bun, cu experienţă, nimeni nu îi spune că e riscant, nu îl trage de mână", a declarat Titi Aur pentru DC NEWS.

"Protecţia muncii", inexistentă pentru şoferi

"În toate meseriile lucrative, dar şi la birouri, se face protecţia muncii. Aceasta are rolul de a-i spune lucrătorului să se echipeze corespunzător, să nu bage degetele în priză, să nu îşi dea cu ciocanul peste degete, etc. Asta se face periodic, iar angajaţii sunt enervaţi, plictisiţi, şi cred că pierd timp cu informaţii de care nu au nevoie. Se face asta, însă, tocmai pentru a se reduce numărul accidentelor de muncă şi pentru a-i aminti lucrătorului să facă sau să nu facă anumite lucruri. 

”Credem că suntem şoferi mai buni, fără să înţelegem sistemele”

Când vorbim de condusul maşinii în România, nu se face nimic. Iei permisul şi până când nu mai conduci, din motive de sănătate, bătrâneţe, etc, nimeni nu te învaţă, nu îţi mai aduce aminte de nimic. Şi tu crezi că ştii totul! Mai ales dacă eşti şofer care conduce zeci, sute de kilometri pe zi. În practică, se întâmplă că ai anumite deprinderi greşite, de care nu ştii că sunt greşite. De exemplu, calci ambreiajul la fiecare frânare pentru că aşa ai învăţat în şcoală. Şi o faci fără să schimbi viteza, o faci din reflex. Capeţi o încredere oarbă în tine şi în maşină pe măsură ce avansezi în kilometri şi vârstă. Beneficiind de maşini din ce în ce mai performante, personale sau de la firme, nu înţelegem că tehnica a evoluat şi că trebuie să fim în aceleaşi limite normale, ci credem că suntem şoferi mai buni, fără să înţelegem sistemele", a mai spus specialistul. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel