De ce se scumpesc benzina şi motorina. Inventatorul Iuliean Horneţ: Nu există criza petrolului. Ei fac bani mulţi acum
Inventatorul Iuliean Horneţ avertizează că omenirea nu ar putea produce suficientă energie pentru a alimenta maşinile electrice, dacă numărul acestora continuă să crească. El a explicat şi de ce a crescut preţul carburanţilor.
"Să mergem pe preţul benzinei şi motorinei acum. Ţine tot de crize cumva", a pornit Răzvan Dumitrescu.
"Ne bagă în crize, sigur că da. Nu există criza petrolului", a replicat Iuliean Horneţ.
"Ei fac bani mulţi acum"
"Păi nu, că am văzut că barilul de petrol e undeva sub 123 de dolari. Era 117 sau 118 dolari. Când era 123 de dolari, aveam 7 lei benzina. Acum, când e 117-118, avem 9 lei. Ce legătură e cu bursa?", a mai întrebat moderatorul.
"Cum spuneam, nu există criza petrolului. Criza gazului e doar în Europa. Este, din nou, forţată, bine reglementată de băieţii deştepţi piaţa, care acum fac bani mulţi, chiar fac bani mulţi", a mai spus şi inginerul Horneţ.
"Încă ni se spune că e bine acum, că va fi 11 lei litrul, că o să ajungă la 15 lei. Întrebarea este dacă se urmăreşte reducerea mobilităţii prin creşterea preţului la pompă, ca să scăpăm de amprenta de CO2", a continuat Dumitrescu.
"N-are nicio legătură. Amprenta de CO2 nu mai e taxabilă nicăieri azi. Există toate reglementările de trecere pe energie electrică, pe maşini electrice, unde dăm tot de poluare", a declarat Horneţ, care a continuat cu un avertisment.
Întrebat dacă am avea energia necesară să alimentăm, în cazul în care una din fiecare patru maşini ar fi electrică, inginerul Iuliean Horneţ a răspuns, sec, "nu".
"Putem să reducem şi maşinile electrice, să le trecem pe biocombustibil. A făcut-o Brazilia, care produce biometanol. Se poate, numai să se vrea. China a redus toate fondurile pentru maşini electrice şi trece pe biometanol", a mai declarat acesta.
Poluează mai mult sau mai puţin o maşină electrică
"E mai puţin poluantă dacă o alimentezi cu energie electrică zero energie. Rămâne poluarea la modul de fabricare. Poate fi redusă amprenta de CO2 doar dacă energia electrică este produsă fără carbon. Ştiţi care este amprenta de carbon la cărbune? 414 kg de carbon pe MW produs. La gaz e 221. Şi acum se luptă nişte neghiobi să bage gazul şi nu ştiu mai ce ca zero amprentă de carbon, să îl constituie ca biomasă", a mai precizat el.
Plafonarea preţului la carburant în Ungaria vine şi cu limite pentru şoferi. Câţi litri de benzină pot cumpăra pe zi
Şoferii din Ungaria se lovesc de limite la cantitatea de benzină şi motorină pe care o pot cumpăra zilnic, după ce Guvernul Viktor Orban a plafonat preţul.
Potrivit celor de la index.hu, benzinăriile MOL din Ungaria au introdus limită la vânzările de carburanţi. Doar 50 de litri pe zi pot cumpăra şoferii la preţul plafonat. În plus, dacă vor alege să cumpere carburant în canistre, atunci nu vor mai beneficia de plafonare, ci vor trebui să plătească preţul pieţei.
Tot începând de vineri, dacă cineva alimentează atât mașina, cât și o canistră, în ambele cazuri i se va percepe prețul pieței.
Aceste limitări nu se aplică pentru vehiculele înmatriculate în Ungaria cu o greutate brută cuprinsă între 3,5 și 7,5 tone și mașinile agricole, care vor putea în continuare să cumpere combustibil la prețul oficial, fără nicio limită de volum, scrie G4Media.
„În cazul în care alimentarea unui autovehicul într-o canistră de combustibil și într-un recipient extern se efectuează în același timp într-o singură tranzacție, prețul pieței la stația de alimentare va fi aplicat pentru cantitatea totală de alimentare”, se arată pe site-ul web al Mol din Kőszeg, care explică cum se poate evita acest lucru:
„Îi rugăm pe clienții noștri ca, în cazul în care doresc să alimenteze un rezervor extern în plus față de rezervorul de benzină al vehiculului lor, să facă acest lucru separat de alimentarea rezervorului de benzină, ca o tranzacție separată, după decontarea prețului de achiziție al alimentării rezervorului de benzină”.
Decizia Mol apare pe fondul informațiilor potrivit cărora Ungaria se așteaptă la penurii de combustibil în lunile iulie și august. Mai mulți factori contribuie la acest lucru, potrivit site-ului citat: agricultura consumă mai mult combustibil decât de obicei, din cauza recoltei, în timp ce un accident la uzina OMV din Schwechat limitează intrările de petrol din Ungaria. În plus, în urmă cu o săptămână și jumătate a avut loc un incendiu la rafinăria Mol din Hundredhalombatta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News