De ce se circulă greu în intersecțiile dirijate de polițiști - Exclusiv
Comisarul-șef ing. Valentin Iana, șeful biroului organizarea și sistematizarea circulației din Brigada Rutieră, a explicat într-un interviu acordat pentru DCNews de ce apar situații în care în intersecțiile dirijate de polițiști se circulă mai greu decât în mod normal.
Vezi și: Conflict între șoferi, bicicliști și motocicliști! Cum vrea Poliția să-i împace - Interviu exclusiv
”Am întâlnit cazuri de intersecții care, chiar dacă erau dirijate de polițiști, erau mai aglomerate decât în mod normal. De ce se întâmplă asta?”, l-am întrebat pe șeful biroului organizarea și sistematizarea circulației din Brigada Rutieră.
”Pentru că polițistul în intersecție trebuie să se asigure că centrul intersecției este liber. Când nu este un polițist, șoferii blochează direcția transversală, pentru că ei constată că au verde, dar nu realizează, sau poată că realizează, dar nu le pasă, că atunci când se va face roșu nu vor mai avea unde să înainteze și blochează direcția transversală. Ori, aglomerația se acumulează în timp și, la un moment dat, se blochează intersecția. Rolul agenților este, evident, și de a fluidiza traficul, dar în măsura în care intersecția următoare permite acest lucru, pentru că ei observă și comunică prin stațiile pe care le au în dotare.
În principal însă, ei țin centrul intersecției liber. Și atunci, fiind permanent asigurat centrul liber în intersecție, există momente pe culoarea verde în care șoferii nu mai pot înainta și apare nemulțumirea”, ne-a răspuns Valentin Iana.
Citește și: Soluțiile Poliției pentru a reduce agresivitatea în trafic în București - Exclusiv
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News