Data publicării:

De ce apar non-stop informații catastrofale, deși lucrurile nu stau întotdeauna atât de rău cum ni se prezintă

Autor: Ioan-Radu Gava | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

Sorin Bocancea, profesor universitar doctor la Universitatea „Petre Andrei“ din Iași, a vorbit despre populismul mediatic.

Profesorul Sorin Bocancea a explicat mecanismele populismului mediatic și plăcerea oamenilor de a vedea știri negative:

„Noi, mass-media, ne batem pentru audiență. Recurge și mass-media la populism?“, a întrebat Val Vâlcu.

„Absolut! Populismul mediatic este cel mai puternic, pentru că, de multe ori, mass-media, în căutarea audienței, nu caută să vină cu știri care chiar ar interesa publicul, ci cu știri care să placă și să atragă. Populismul mediatic este un fenomen puternic în România și nu numai, pentru că e o dorință de atrage atenția cât mai multor auditori, or, auditorii aduc și bani. Este imperiul ratingului. Ai mai mult rating, ai mai mulți bani. Ești căutat pentru promovare, reclamă, șamd.“, a spus Sorin Bocancea.

„Am înțeles, dar îi produci fericirea dacă îi dai un film bun, o glumă bună, o melodie, o emisiune muzical, dar acum se bat pentru audiență cu știri catastrofale: Vei muri mâine / Dacă ieși din casă te arde soarele și te umple de cancer / Dacă stai în casă mănânci E-uri / Vei fi sărac / Vine criza și ... / Criză, criză, Criză ... chiar m-am întrebat de ce vor pensionarii să audă permanent la televizor că au pensii mici și că nu au decât pentru o pâine jumate?“, a spus Val Vâlcu.

„De parcă n-ar ști! Doar că trebuie să le spună cineva treaba asta. Este un patos al catastrofei. Este o plăcere de a auzi lucruri rele. Știți mai bine decât mine că știrile negative se vând mai bine decât cele pozitive. Cele pozitive sunt plicticoase și apar tot timpul suspiciuni că trebuie să fie plătite de la Guvern ca să potolească populația. Știrile negative isterizează“, a spus, la DC News, Sorin Bocancea, prof. univ. dr. la Universitatea „Petre Andrei“ din Iași.

CITEȘTE ȘI    -    EXCLUSIV  Prof. univ. dr. Sorin Bocancea: De ce pierde USR

Youtube video image

Populismul, mecanism de comunicare politică sau ideologie? Sorin Bocancea: Vine cu soluții de moment, aduce fericirea astăzi, dar este numai o promisiune

 

Sorin Bocancea, profesor universitar doctor la Universitatea „Petre Andrei“ din Iași, a explicat de ce populismul nu este o ideologie:

„Din punctul meu de vedere, populismul este o tehnică de propagandă, pentru că a apărut o întreagă literatură, mai ales în ultimii 10 ani, în România, care susține că populismul ar fi o ideologie. Din punctul meu de vedere nu este o ideologie, ci este doar o tehnică de propagandă, iar argumentul meu este următorul: Ideologia propune un model uman, un ideal de viață și un program de fericire, ideologia este un fenomen mai complex, care este prezent în viața individului tot timpul, îl formează pe individ și îi formează opțiuni pe termen lung, pe când populismul vine cu așa-zise soluții rapide, pe moment, și promite fericirea astăzi doar prin realizarea unui singur punct, a unei singure nevoi.

Populismul nu formează oameni convinși, populismul este pur și simplu o tehnică de propagandă prin care se exploatează o problemă momentană, vine cu soluții de moment, aduce fericirea astăzi, dar este numai o promisiune, pentru că modalitățile de rezolvare ale problemei nu sunt tocmai cele corecte“, a spus profesorul Sorin Bocancea (citește continuarea AICI).

CITEȘTE ȘI    -    EXCLUSIV  PSD, în criză. Profesor universitar: Acest partid este plin de poezie. Mereu au găsit ceva și mai și / video

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel