Într-un rar parteneriat între o casa de modă şi piaţa în creştere a produselor de lux second hand, Burberry a decis să îşi unească forţele cu portalul de consignaţie online The RealReal. Astfel consumatorii americani care oferă spre vânzare produse Burberry second hand prin intermediul acestui portal în timpul sărbătorilor, vor fi invitaţi pentru o şedinţă de shopping privată şi un ceai la unul din buticurile firmei britanice.
Marile case de lux europene controlează de mult timp cu stricteţe procesul de distribuţie şi au evitat chiar să recunoască existenţa unei pieţe pentru produse second hand. În ultima vreme însă unele firme au început să ofere posibilitatea de revânzare, în încercarea de a-i linişti pe clienţi cu privire la valoarea în timp a produselor.
De exemplu, anul trecut Richemont, proprietarul unor mărci de ceasuri şi bijuterii de lux Cartier şi Jaeger-LeCoultre, a cumpărat site-ul de revânzări Watchfinder, o recunoaştere a creşterii importanţei pieţei secundare. Însă alte case au încercat să lupte împotriva acestei tendinţe. De exemplu, Chanel a dat în judecată RealReal şi alte consignaţii online pe motiv că au vândut produse contrafăcute. De asemenea, marca a susţinut că pretenţia site-ului de a vinde produse originale Chanel constituie încălcarea proprietăţii intelectuale. 'Nu vedem revânzarea ca o ameninţare.
Vrem să creştem gradul de conştientizare cu privire la diferitele opţiuni pe care clienţii le au atunci când doresc să îşi reînnoiască garderoba', a declarat vicepreşedintele pentru responsabilitate socială de la Burberry, Pam Batty. Analistul firmei de consultanţă Jefferies, Flavio Cereda subliniază că revânzările online de produse de lux înregistrează o creştere de până la 50% pe an. 'Există unele riscuri de canibalizare, în special pe segmentul low end însă brandurile inteligente îmbrăţişează sau cel puţin încearcă să se alăture acestei tendinţe', a spus Flavio Cereda.
Pentru Burberry, companie ale cărei vânzări în cele două Americi au scăzut constant după 2015, acest parteneriat ar putea să îi readucă înapoi pe foştii clienţi într-un moment în care casa încearcă să îşi schimbe imaginea graţie unui nou designer, Riccardo Tisci. În plus, casa britanică este criticată după ce anul trecut a dezvăluit că a preferat să distrugă produse nevândute în valoare de aproximativ 35 milioane de dolari, în loc să le vândă la un preţ redus. 'Credem că această iniţiativă se va alătura strategiei noastre mai ample care vizează tranziţia spre o economie circulară', a spus Pam Batty, citând eforturile destinate să îi ajute pe clienţi să repare hainele deteriorate sau să utilizeze ambalaje reciclabile, informează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- BANCUL ZILEI: Lecția de Limba Româna
- Mai avem o lună cu Pluto în Capricorn! Fraze cheie pentru fiecare zodie
- Băutura japoneză care îmbunătățește somnul și abilitățile sociale
- Candidatul care ne-ar putea aduce "o surpriză" la alegerile prezidențiale. Bogdan Chirieac, scenariul în care "victoria lui Marcel Ciolacu devine clară"
- Șoferul strivit de un tramvai în București era soțul femeii peste care s-a aruncat benzină în Parlament - surse / update
- Victor Negrescu, intervenție fermă împotriva tăierii a 1,52 miliarde de euro din bugetul anual al UE
- Cum ne întărim imunitatea din alimentație. Dr. Simona Carniciu, sfaturi utile. Mare atenție la cantitatea de fructe consumate!
- Piromanul de la Parlament, declarat „erou național”. Ai grijă ce comentezi pe TikTok pentru că intră pe fir DIICOT! Mircea Toma și Valentin Jucan, reacții
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 septembrie 2024
- PSD, decizie privind legea care i-ar permite lui Iohannis să candideze la alegerile parlamentare din 1 decembrie 2024