Cuplu de români, amendat în Germania. Aveau copilul minor cu ei, deşi în România nu e vacanţă. Prof. Pânişoară: Totul pleacă de la colaborare. Asta nu avem în România
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pexels
Sursa: Pexels
Prof. Ion Ovidiu Pânișoară a vorbit, în exclusivitate pentru DC NEWS, despre cazul familiei de români amendată în Germania, pe aeroport, pentru că a mers în vacanţă cu copilul minor, deşi acesta nu avea vacanţă. 

Un cuplu din România a fost amendat în Germania, chiar pe aeroport, din cauza copilului. Autorităţile germane au anunţat situaţia şi la Bucureşti, iar părinţii vor afla curând cuantumul amenzii. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Despre acest subiect am discutat cu profesorul Ion Ovidiu Pânişoară, care ne-a explicat că, dacă între şcoală şi părinţi ar fi o colaborare, nu s-ar mai ajunge în astfel de situaţii. 

"Situaţia asta e cu plus şi minus. Pentru că dacă, de exemplu, copilul nu ajunge la şcoală şi i se blochează dreptul la educaţie pentru că aşa vor părinţii, acest lucru ar putea fi negativ. Dar să o luăm şi invers. Depinde ce făceau părinţii în Germania. Gândiţi-vă că, totuşi, pentru un copil a ajunge să vadă o ţară străină, să vadă o cultură străină, e şi asta o şcoală. Adevărul e undeva la mijloc şi ţine de un anumit tip de echilibru pe care noi trebuie să îl facem. Pe de o parte e vorba de dreptul la educaţie al copilului, dar acesta nu constă doar în ceea ce face şcoala. 

Atâta timp cât între părinţi şi şcoală există o corespondenţă şi o comunicare, un parteneriat, adică şcoala ştie de absenţă, perioada nu e lungă, acest lucru poate fi acceptat de şcoală şi poate fi chiar pozitivat. Şcoala poate spune că e în regulă, pentru că e ceva de bine, ceva pozitiv.", a declarat profesorul Pânişoară pentru DC NEWS. 

"Totul ţine de colaborare. Asta nu avem în România"

"Pe de altă parte, opusul poveştii este abuzul. Adică momentul în care părintele nu anunţă şcoala, nu îi pasă de şcoală, copilul nu are un beneficiu direct din această ieşire, nu are o experienţă culturală care să îi fie de folos în dezvoltare. 

Totul ţine de o colaborare mai bună între şcoală şi familie. Şcoala trebuie să explice familiei care sunt limitele unei astfel de decizii. Flexibilitatea trebuie să fie şi din partea şcolii, dar şi a părinţilor. Părinţii să nu facă lucruri fără ca şcoala să ştie şi să îşi dea acordul, iar şcoala să nu fie complet strictă, dacă în anumite situaţii un lucru ar fi în beneficiul copiilor. 

Dacă şcoala nu ştia de acest copil, poate fi o problemă, vă daţi seama. Copilul lipseşte, nu ştie nimeni de el nimic. De asta e bine să fie o colaborare, de aici pleacă totul. Şi, din păcate, asta nu avem în România", a concluzionat Ion Ovidiu Pânişoară. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel