"În regiune stăm destul de bine, dacă ne uităm la Ungaria sau Bulgaria. Grecia, de exemplu, a avut un avans incredibil pentru anul 2020. Există anumite state precum Grecia sau Italia unde, ca şi comportament, consumatorii, având influenţa aceasta culturală, preferă să cumpere offline, mai puţin pe partea de digital.
Însă în Grecia, de exemplu, comportamentul s-a schimbat şi e de văzut dacă vor păstra acelaşi trend sau nu. Evident că există state cu o putere de cumpărare mai mare, există avantaje şi potenţial pentru comercianţii din România care se gândesc să se extindă şi spre alte pieţe.
Sectorul de comerţ online în România a crescut semnificativ faţă de anul 2019. Spuneam de procentul de plăţi cu cardul unde putem să ne uităm pe rapoarte şi vedem că mai mult de jumătate dintre cumpărători, în perioadele bune, au preferat să cumpere cu cardul, având în vedere că noi eram la 25% plăţi cu cardul – 75% ramburs. Au fost perioade din anul trecut când mai mult de jumătate au achiziţionat doar cu cardul. Şi asta arată faptul că recuperăm acest teren, trecem printr-un proces de digitalizare accelerată, iar acest proces de transformare digitală are un impact atât asupra consumatorilor cât şi asupra business-urilor şi reuşim să avansăm pe partea aceasta de digitalizare", a explicat, într-un interviu acordat DC News, Florinel Chiş, director executiv ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online.
VIDEO:
Despre ARMO
ARMO, Asociatia Romana a Magazinelor Online, este Asociatia reprezentativa a magazinelor online din Romania, care sustine interesele membrilor sai atat prin activitatea sa, cat si prin activitatea tuturor membrilor fondatori si a noilor membri care vor intra in Asociatie in viitor.
Asociatia are ca obiective principale: dezvoltarea comertului online in Romania ca metoda moderna si mai eficienta de comert, sustinerea magazinelor online si a mediului e-commerce local; elaborarea Codului de Bune Practici ale Magazinelor Online si a unui program de atestare a magazinelor online din Romania conform cu acest Cod de Bune Practici; reprezentarea intereselor membrilor în faţa oricăror autoritati, persoane fizice sau juridice, române sau străine; informari periodice catre presa despre starea industriei.
Pot deveni membri ai Asociatiei Romane a Magazinelor Online orice alte persoane juridice care adera la prevederile din Statutul Asociatiei, admiterea in ARMO facandu-se pe baza aprobarii Consiliului Director. In plus, pot deveni membri de onoare ai asociatiei orice persoane fizice romane sau straine, cu merite deosebite in orice domeniu al vietii economice sau culturale din tara sau strainatate, la propunerea Consiliului Director.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SRI face angajări. Posturile pentru care puteți aplica. Vă puteți înscrie în cursă până la finalul lunii mai
- Micii pe care îi mâncăm nu mai au nicio legătură cu micii adevărați. Ingredientul care lipsește cu desăvârșire. Medicul Alin Popescu: Aș da o lege să se schimbe compoziția
- Cea mai mare inutilitate din București. Primarul de sector care credea că va da lovitura și turiștii vor lua cu asalt construcția
- Numerologul Romeo Popescu, previziunile pentru luna mai, în funcție de cifra destinului: Cine are idei geniale și face rost de bani
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- BANCUL ZILEI: Ardeleanul și avocatul...
- Bătrânica din Germania e istorie: Acum, toți samsarii merg la grădiniță! Nouă tactică pe piața auto second hand
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cât a plătit o mămică pentru 3 felii de cozonac la supermarket: Nici nu-ți vine să-l mai mănânci / video