Data publicării:

Cumpărături online. Florinel Chiş (ARMO), paralelă între România şi Grecia, Italia, Ungaria, Bulgaria

Autor: Mihai Ciobanu | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Florinel Chiş, director executiv ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online, a făcut o comparaţie între România şi ţările vecine, în ceea ce priveşte comerţul online.

Alegeri prezidentiale 2024

"În regiune stăm destul de bine, dacă ne uităm la Ungaria sau Bulgaria. Grecia, de exemplu, a avut un avans incredibil pentru anul 2020. Există anumite state precum Grecia sau Italia unde, ca şi comportament, consumatorii, având influenţa aceasta culturală, preferă să cumpere offline, mai puţin pe partea de digital.

Însă în Grecia, de exemplu, comportamentul s-a schimbat şi e de văzut dacă vor păstra acelaşi trend sau nu. Evident că există state cu o putere de cumpărare mai mare, există avantaje şi potenţial pentru comercianţii din România care se gândesc să se extindă şi spre alte pieţe.

Sectorul de comerţ online în România a crescut semnificativ faţă de anul 2019. Spuneam de procentul de plăţi cu cardul unde putem să ne uităm pe rapoarte şi vedem că mai mult de jumătate dintre cumpărători, în perioadele bune, au preferat să cumpere cu cardul, având în vedere că noi eram la 25% plăţi cu cardul – 75% ramburs. Au fost perioade din anul trecut când mai mult de jumătate au achiziţionat doar cu cardul. Şi asta arată faptul că recuperăm acest teren, trecem printr-un proces de digitalizare accelerată, iar acest proces de transformare digitală are un impact atât asupra consumatorilor cât şi asupra business-urilor şi reuşim să avansăm pe partea aceasta de digitalizare", a explicat, într-un interviu acordat DC News, Florinel Chiş, director executiv ARMO - Asociaţia Română a Magazinelor Online.

VIDEO: 

Youtube video image

Despre ARMO

ARMO, Asociatia Romana a Magazinelor Online, este  Asociatia reprezentativa a magazinelor online din Romania, care sustine interesele membrilor sai atat prin activitatea sa, cat si prin activitatea tuturor membrilor fondatori si a noilor membri care vor intra in Asociatie in viitor.

Asociatia are ca obiective principale: dezvoltarea comertului online in Romania ca metoda moderna si mai eficienta de comert, sustinerea magazinelor online si a mediului e-commerce local; elaborarea Codului de Bune Practici ale Magazinelor Online si a unui program de atestare a magazinelor online din Romania conform cu acest Cod de Bune Practici; reprezentarea intereselor membrilor în faţa oricăror autoritati, persoane fizice sau juridice, române sau străine; informari periodice catre presa despre starea industriei.

Pot deveni membri ai Asociatiei Romane a Magazinelor Online orice alte persoane juridice care adera la prevederile din Statutul Asociatiei, admiterea in ARMO facandu-se pe baza aprobarii Consiliului Director. In plus, pot deveni membri de onoare ai asociatiei orice persoane fizice romane sau straine, cu merite deosebite in orice domeniu al vietii economice sau culturale din tara sau strainatate, la propunerea Consiliului Director.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel