Cum să nu te îngrași toamna. Alimentele care absorb grăsimile
Autor: Ema Apostu | Publicat pe: 25 oct 2022, 10:15
WhatsApp
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Yaroslav Shuraev)
Imagine cu rol ilustrativ / Sursa foto: Pexels (Yaroslav Shuraev)
Dacă vrei să nu te îngrași toamna, trebuie să știi cum să te alimentezi corect. Iată la ce trebuie să fii atent...

Dietetician sportiv şi nutriţionist, expert în cadrul Laboratorului Ghemotest, Anton Brîkin, a precizat, într-un interviu acordat pentru Izvestia, cum să ajustăm dieta pentru a nu lua kilograme în plus toamna, scrie Rador, citând Gazeta.

Este recomandat să reduceţi aportul de grăsimi saturate şi grăsimi trans. Primele se găsesc în carnea roşie, produse lactate, uleiul de palmier şi de cocos, cele din urmă, în semipreparate şi mâncare de tip fast-food, a specificat medicul. El a menţionat că este indicat să consumăm peştele de mare, avocado şi nucile proaspete. În plus, Brîkin a mai recomandat să adăugăm fibre în dietă, ceea ce va încetini absorbţia grăsimilor. Orzul, hrişca şi fulgii de ovăz, merele, morcovii, fasolea, lintea, mazărea, migdalele sunt bogate în fibre.

Nutriţionistul a mai amintit că trebuie să reducem consumul de dulciuri. Este mai indicat să le înlocuim cu piersici, nectarine şi pere. Nutriţionistul Mihail Ghinzburg a subliniat că există mai multe alimente, care au un conţinut scăzut de calorii, dar care sunt capabile să dea senzaţia de saţietate. Potrivit expertului, astfel de alimente includ hrişca, brânza de vaci şi peştele fiert.

Citește și:

Alimentul de tip fast-food care nu dăunează sănătății. "Nu trebuie consumat cu băuturi reci" - Nutriționist, recomandare

Pizza fără cârnaţi şi shaorma fără maioneză nu vă vor dăuna sănătăţii. Abuzul de alimente de tip fast-food poate duce la tulburări metabolice şi ameninţă cu dezvoltarea unor procese inflamatorii în organism. Atunci când alegeţi gustări nocive, este mult mai indicat să acordaţi preferinţă mâncărurilor mai puţin grase, a declarat dieteticianul Elena Solomatina, scrie Rador, citând Gzeta.

Rulourile şi sushi pot fi considerate o gustare sănătoasă, important este că aceste preparate sunt proaspete, în schimb este mult mai indicat să refuzaţi să le consumaţi cu sos de soia, care conţine prea multă sare şi diverşi conservanţi. Nutriţionistul consideră că pizza poate fi cel mai sănătos aliment de tip fast-food, dar fără cârnaţi şi cu multă brânză, ciuperci şi roşii.

Cartofii ar trebui consumaţi cei achiziţionaţi din mediul rural, direct de la ţară, pentru că sunt mai sănătoşi şi este indicat să-i consumaţi cu multe legume. Dacă doreşti cu adevărat un burger, este mai bine să înlocuieşti chifla cu pâine integrală şi să adaugi mai multe legume. Încercaţi să nu consumaţi maioneză, deoarece nu este de foarte bună calitate, de regulă, în unităţile de alimentaţie de tip fast-food. Mai bine folosiţi sos de rosii, a precizat medicul.

"Recomand să adăugaţi legume proaspete la tăiţeii instant, este indicat să consumaţi shaorma fără maioneză şi să îndepărtaţi pâinea din nuggets de pui, optaţi pentru preparatele făcute în casă. În acelaşi timp, fast-food-ul nu trebuie consumat cu băuturi reci, susţine nutriţionistul. Expertul a avertizat că alimentele de tip fast-food sunt cauza unor depresii şi a bolilor oncologice la copii.

Vezi și: De ce nu este bine, de fapt, să mănânci seara târziu. Ce ți se poate întâmpla

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?