Data publicării:

Cum îşi stăpâneşti emoţiile într-o prezentare profesională. Tehnici ale discursului

Autor: DCNews Team | Categorie: Stiri
WhatsApp
prezentare office
prezentare office

Emoţiile înaintea unei prezentări profesionale reprezintă una dintre problemele cel mai des menţionate de manageri atunci când vine vorba de problemele specifice unui discurs cu public.

autor: Corina Rusu /// Managing Director, Elite Training /// Master Coach, ETCS

În ceea ce priveşte stăpânirea emoţiilor, este de recomandat să folosim tehnici interactive de prezentare. Comunicarea directă cu grupul te poate ajuta să scapi de emoţii mai repede şi să te concentrezi pe mesaj. În plus, te ajută să ajungi mai direct la public.

dacă grupul este format din max. 10 persoane, foloseste un joc de deschidere sau un exerciţiu interactiv, astfel încât să îi implici şi motivezi să te asculte; foloseşte tehnici prin care să afli şi ce asteptări au de la tine, sau care este percepţia lor despre subiectul pe care doreşti să-l prezinţi

dacă grupul este mai mare de 10 persoane, poţi utiliza în deschiderea prezentării, aşa numita tehnică a “dialogului intern” – pui întrebari, pe care ştii că mulţi le au în vedere şi, cu această ocazie, le oferi şi răspunsul; de ex., “vă întrebaţi poate ce planuri de promovare vom avea anul acesta? Ei bine, a venit momentul să aflăm … ”. De asemenea, ai putea implica direct diferite persoane, de recomandat câte una din fiecare zonă (centru, dreapta, stânga).

Dacă îţi este imposibil să utilizezi tehnici interactive, atunci foloseşte în deschiderea prezentării, metafore, exemple, povestioare scurte, care atrag atenţia publicului asupra a ceea ce vrei să le transmiţi şi mai ales să poată vizualiza mesajul tău.

De asemenea, este de recomandat în cazul prezentărilor pentru departament, să te concentrezi, înainte de prezentare, asupra fiecărei persoane; vizualizează chipul şi rosteşte-i numele şi mai ales prenumele. În acest fel, oamenii îţi vor fi mai familiari, iar mai târziu, când te afli în faţa lor se va realiza mai uşor acea empatie atât de necesară (oamenii vor simţi că te-ai gândit la fiecare) şi vor fi mai atenţi.

Şi să nu uităm de tehnica discursului. Ca în orice altă competentă şi prezentarea presupune tehnici şi reguli, care cunoscute şi asumate, ne ajută să scăpăm de improvizaţie şi în consecinţă de emoţii inutile. Ca manager şi nu numai, când dorim să facem o prezentare echipei proprii, este bine să ne alegem tipul de discurs în funcţie de scopul pe care îl avem. Din acest punct de vedere, există 2 tipuri de discurs: informativ şi persuasiv, respectiv cel prin care ne propunem doar să informăm publicul despre un subiect anume şi cel în care motivăm şi determinăm publicul să acţioneze într-o anumită direcţie, scop, etc.

Discursul informativ presupune să construim un mesaj atât de clar şi de sugestiv, încât echipa să înţeleagă rapid despe ce este vorba; este sugestivă pentru înţelegere metafora bucătarului care îşi prezintă reţeta de tort: la sfârşit, audienţa abia aşteaptă să mănânce această minunaţie prezentată.

Discursul persuasiv este mai complex şi interactiv. Pentru a-ţi convinge auditorul, sunt disponibile 3 metode de lucru

convinge printr-o prezentare factuală a informaţiilor (statistici, documentaţii, dovezi susţinătoare, fapte clare)

convinge prin nevoi şi dorinţe sociale de bază, biologice, psihologice

convinge prin propria credibilitate ca vorbitor (ce educaţie şi experienţă – background - ai, poziţia ta în companie sau cât de bine esti pregǎtit cu topica respectivǎ, cum te comporţi, etc )

În majoritatea cazurilor de persuasiune cu succes, cele trei metode sunt folosite într-o formă mixta, în procente diferite, în funcţie de analiza vorbitorului asupra publicului, caracterul sau stilul acestuia.

Citeşte şi:

Reguli de aur pentru o prezentare de success

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel