Data publicării:
Cristian Diaconescu (PMP): Criza sanitară afectează copiii României
România nu mai are capacitate să-și trateze copiii în spitale. După ce școala online a lăsat sute de mii de copii fără acces la educație, sistemul de sănătate a intrat în colaps.
'Vedem că tot mai mulți tineri se îmbolnăvesc, sunt tot mai multe cazuri, în care părinți și copii sunt tratați la ATI, mulți în stare gravă. Astfel, s-au îmbolnăvit de SARS-COV 19 familii întregi, unele dintre ele așteptând, la rând, tratamentul, în spitalele aglomerate', susține președintele PMP, Cristian Diaconescu.
Totodată, președintele PMP consideră că Parlamentul și Președintele României au în față două opțiune: să continue criza politică sau să oprească criza sanitară care generează efecte dramatice în societate.
Diaconescu (PMP): Criza politică riscă să arunce în aer PNRR-ul. De ce rămânem mereu blocați în Balada Mioriţei?
Amintim că, în contextul actualei crize politice, Cristian Diaconescu, președintele Partidului Mișcarea Populară, a transmis un apel la responsabilitate.
Într-o postare pe Facebook, Cristian Diaconescu, președintele Partidului Mișcarea Populară, a transmis un apel la responsabilitate și la rezolvarea crizei politice:
„AVERTISMENT PENTRU CEI CARE VOR SAU NU SĂ GUVERNEZE.CRIZA POLITICĂ RISCĂ SĂ ARUNCE ÎN AER PNRR-UL!
Acordurile cu UE pentru PNRR nu se pot semna cu un Guvern interimar.
Potrivit Constituţiei şi Codului Administrativ al României, un guvern interimar nu poate promova politici noi, nu poate emite ordonanţe sau ordonanţe de urgenţă şi nu poate iniţia proiecte de lege.
Până la depunerea jurământului de către membrii noului Guvern, Guvernul interimar continuă să emită numai actele cu caracter individual sau normativ necesare pentru administrarea treburilor publice, fără a promova politici noi.
Regulamentul European 2021/241 care instituie normele de funcționare a Mecanismului de Redresare și Reziliență stabilește etape clare pentru aprobarea finanţării planurilor naţionale.
Aceste etape sunt:
1. Evaluarea Planul de Redresare și Reziliență şi elaborarea propunerii de decizie de punere în aplicare a acestuia, în responsabilitatea Comisiei Europene. Este ceea ce a confirmat Ursula von der Leyen, în cursul vizitei la Bucureşti (art. 19 din Regulament).
2. Ulterior, la propunerea Comisiei Europene, Consiliul European aprobă – printr-o Decizie de punere în aplicare - evaluarea Planului de Redresare și Reziliență transmis de către statul membru al Uniunii Europene (art. 20 din Regulament).
În această etapă - care durează 4 săptămâni - se află România acum.
Numai după ce Consiliul European adoptă o decizie de punere în aplicare, Comisia încheie un Acord cu statul membru în cauză, ceea ce constituie un angajament juridic individual în sensul Regulamentului financiar (art. 23).
ACEST ACORD CU COMISIA NU POATE FI ÎNCHEIAT DECÂT DE REPREZENTANTUL UNUI GUVERN CU DEPLINE PUTERI.
Codul Administrativ al României, precum şi Legea 90/2001 prezintă şi situaţiile extraordinare în care Guvernul interimar poate interveni:
1. iniţierea proiectelor de lege pentru ratificarea unor tratate internaţionale
2. aprobarea proiectelor de lege privind bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat;
3. aprobarea proiectelor de lege privind responsabilitatea fiscală.
Nici una dintre aceste excepţii nu este aplicabilă în situaţia menţionată
REPREZENTANŢII ROMÂNIEI CARE AR URMA SĂ SEMNEZE ACEST ACORD CU INSTITUŢIILE EUROPENE TREBUIE SĂ AIBĂ DEPLINE PUTERI, APROBATE DE UN GUVERN LEGITIM, INVESTIT CONSTITUŢIONAL.
În concluzie, dacă instabilitatea se propagă, România riscă să piardă prefinanțarea pentru Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sau cu alte cuvinte multe miliarde care ar putea sprijini poporul român în această situaţie de criză multiplă şi prelungită.
Oare de ce rămânem mereu blocați în Balada Mioriţei?“.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News