Mirajul trenului cu aurul și operele de artă care ar fi dispărut la sfârșitul celui de-Al Doilea Război Mondial a creat o adevărată stare de euforie printre locuitori. Unii ghizi sustin ca stiu locul unde trenul a fost ascuns acum 70 de ani, intr-un urias tunel sapat in stanca, foarte aproape de o cale ferata aflata inca in uz.
De asemenea, presa rusa scrie ca si Rusia ar putea cere o parte din comoara, daca se va dovedi ca in tren sunt lucruri furate de nazisti din URSS, iar organizatiile evereiesti spun si ele ca ar putea solicita compensatii. Nimeni nu l-a vazut, insa asta nu-i impiedica pe oameni sa vina in numar mare in zona, scrie AFP, citand un important om din zona care compara situatia cu nebunia creata de monstrul din Loch Ness.
Autoritatile poloneze au confirmat ca trenul exista, fiindca geo-radarele au detectat garnitura de peste 100 de metri lungime. Diversi ghizi spun ca intuiesc locul exact, care ar fi langa linia de cale ferata ce leaga orasele Wroclaw si Walbrzych. La kilometrul 65 nazistii ar fi construit un macaz ce ar fi dus trenurile intr-un tunel secret sapat in stanca. Tunelul ce cobora ar fi fost bine mascat cu pietre si cu ziduri de beton, insa urnele acestor intrari secrete pot fi vazute si acum, sustin cativa localnici. Linia secreta ar avea 4 km, iar trenul este sun un blindaj masiv, dovada ca este un tren de pe vremea razboiului.
Citește și: Tren plin cu aur, "găsit" după 70 de ani. Ce pretenții au cei care l-au descoperit
Insa, autoritatile poloneze, desi au spus ca trenul exista, nu au dat mai multe date si au avertizat ca locul ar putea fi minat, astfel ca eventualii vanatori de comori risca enorm. In plus, autoritatile au adaugat ca ar putea sa dureze cateva luni pana cand se va cunoaste continutul trenului, fiindca operatiunile sunt complicate, costa mult si implica folosirea de genisti.
Zvonurile legate de existenta trenului au fost alimentate de faptul ca in zona, mai ales sub castelul Ksiaz din regiunea Sudetilor, nazistii au construit dupa 1943 numeroaase tunele de mari dimensiuni, ca parte a unui proiect secret numit Riese (urias, in germana).
In ultimele zile castelul Ksiaz este vizitat de tot mai multa lume, astfel ca cei care il administreaza se adapteaza realitatilor si vor scoate la magazinul cu suveniruri si tricouri cu "trenul de aur", spune Krzysztof Urbanski, presedintele societatii care administreaza castelul. El mai spune ca acest castel "beneficiaza de un fel de efect Loch Ness: nimeni nu a vazut monstrul, insa asta nu-i impiedica pe oameni sa vina in numar mare", noteaza AFP.
Nazistii au adus extrem de multe materiale de constructii in zona castelului si au creat galerii subterane gigantice, existand o teorie cum ca Hitler ar fi vrut sa-si instaleze aici cartierul general. Prizonierii de razboi au fost obligati sa munceasca in conditii inumane si au fost si scenarii fanteziste care vorbeau despre faptul ca nazistii ar fi vrut sa contruiasca bomba nucleara in regiune.
Cert este ca a crescut numarul celor care revendica o parte din comoara, desi nu se stie ce este in tren. Presa rusa scrie ca este posibil ca trenul sa contina bucuri furate de nazistii din URSS sau chiar si bijuterii din comoara tarilor. Si organiztiile evereiesti spun ca, daca in tren se vor gasi bunuri ce au apartinut evreilor, ele ar trebui returnate familiilor.
"Trenul nazist", pe care un polonez si un german l-ar fi descoperit recent la Walbrzych, in sud-vestul Poloniei, a reinviat legenda trenurilor incarcate cu aur si cu bijuterii, disparute in momentul infrangerii Germaniei naziste, in 1945.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva