Este nevoie ca în Legea educației naționale să fie prevăzută o formă de învățământ hibrid, care să valorizeze competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
„Ministrul Educației este dator să respecte legislația în vigoare. Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior, învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță. Fiecare dintre aceste trei forme de organizare a beneficiat de acreditare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității. (...) Este nevoie ca în Legea educației naționale să prevedem o formă de învățământ hibrid, care să poată să pună în valoare competențele digitale achiziționate atât de profesori, cât și de elevi și de studenți. Odată ce acest lucru se va întâmpla, va fi nevoie de standarde de evaluare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității”, spune Sorin Cîmpeanu.
El spune că ar trebui certificate competența cadrelor didactice și infrastructura IT.
„Printre avantaje vă dau cu titlu de exemplu - dacă un profesor laureat al unui premiul Nobel are disponibilitate de a se adresa studenților români, dar nu o disponibilitate atât de mare încât să se deplaseze fizic în România, va putea să țină cursuri online la distanță. Sunt multe alte avantaje ale digitalizării care trebuie să fie păstrate și dezvoltate, dar în cadru legal. În momentul de față cadrul legal nu mai există, o dată cu dispariția stării de alertă”, conchide ministrul Educației.
VEZI ȘI: Elevii cu afecțiuni cronice pot continua școala și online
Elevii cu afecțiuni cronice pot continua școala și online până la sfârșitul semestrului al doilea, anunță ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Până la finele semestrului 2, atât timp cât transmisia comunitară se păstrează, elevii cu afecțiuni cronice, care au boli ce afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii, cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat de tip 1, afecțiuni cronice asociate cu imunodepresie severă precum transplant sau afecțiuni oncologice, cei cu imunodeficiențe primare sau dobânditevor putea beneficia de învățământ hibrid până la finele semestrului 2, a spus Cîmpeanu.
Acest lucru se poate face cu certificare medicală la cererea părinților și cu aprobarea Consiliului de Administrație.
„Am creat această posibilitate ca în această perioadă în care pandemia încă nu s-a încheiat, de starea de alertă a fost ridicată, acești elevi să poată beneficia de sprijin din partea fiecărei școli”, adaugă ministrul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă