Cele mai bune vitamine pentru anemie. Recomandările medicilor
Autor: Ioan-Radu Gava | Publicat pe: 04 iul 2022, 21:44
WhatsApp
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Foto cu caracter ilustrativ: Pexels
Pe lista celor mai bune vitamine pentru anemie se află vitamina B12 și vitamina C. Bineînțeles, și fierul are un rol important în tratarea anemiei. Iată cum funcționează fiecare și de ce organismul are nevoie de aceste elemente.

Anemia reprezintă o afecțiune a cărei apariție este determinată de scăderea cantității sau a calității globulelor roșii și a hemoglobinei din sânge. Pentru că rolul glubulelor roșii este de a transporta oxigenul către toate țesuturile și organele, diminuarea numărului sau a calității acestora se manifestă printr-un nivel scăzut al oxigenului din sânge.

De cele mai multe ori, anemia apare din cauza unui deficit de vitamine și minerale, cum sunt vitamina B-12, fierul și vitamina C.

Vitamine și minerale bune pentru anemie: Vitamina B12, fierul și vitamina C

Anemia poate fi tratată printr-un regim alimentar sănătos și prin suplimentarea cu vitaminele B12 și C. Esențial pentru restabilirea echilibrului organismului afectat de anemie este și fierul.

Vitamina B12 este prezentă în produsele de origine animală

Vitamina B12 (acidul folic) este foarte importantă pentru organismul nostru. Atunci când lipsește, se ajunge la anemie megaloblastică, fapt ce determină ca măduva osoasă să producă globule roșii mari, anormale. Acest tip de anemie este provocat și de malabsorbția vitaminei B12 de către intestinul subțire, din cauza unei intervenții chirurgicale la stomac sau la intestinul subțire, a unei boli intestinale (de exemplu, boala Crohn sau boala celiacă), în urma administrării anumitor medicamente (anti-convulsii) sau în urma consumului unor cantități excesive de alcool.

În cazul deficitului de vitamina B12 se recomandă consumul produselor de origine animală, cum sunt carnea, fructele de mare, ouăle, laptele și brânza. Acidul folic este prezent și în produsele vegetale, precum legumele cu frunze verzi, cerealele fortificate, lintea și fasolele.

Fierul, un element important în producerea de sânge

Fierul este un element esențial pentru producerea de sânge și aproape 70% din fierul din organismul nostru se găsește într-o componentă a eritrocitelor, numită hemoglobină, și în fibrele musculare, într-o proteină numită mioglobină. Când vorbim despre deficitul de fier, implicit ne gândim la anemia feriprivă. Afecțiunea este întâlnită adesea la copii și la femeile însărcinate.

Din fericire, fierul se găsește din belșug în carnea roșie, în carnea de organe (ficat, inimă, rinichi), legume cu frunze verzi fructe uscate și în leguminoase, cum sunt fasolea, lintea sau nucile.

Pe lista vitaminelor pentru anemie se găsește și vitamina C!

Rolul vitaminei C este de a mări absorbția fierului vegetal. Astfel că, în cazul anemiei feriprive, este recomandat consumul de alimente care conțin această vitamină. Foarte bune sunt fructele, precum portocalele, lămâile, grepfruitul sau kiwi.

Foarte important este ca, în urma unor analize medicale, un medic să diagnosticheze și să prescrie tratamentul adecvat pentru anemie. Anemia determinată de deficitul de vitamine poate fi ameliorată, de regulă, cu schimbări alimentare și cu suplimente bogate în acești nutrienți, conform BZI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?